Shaklee Omega Guard Di Musim Tengkujuh :: Ikan Oh Ikan.. Di Mana Minyak Ikan?

Assalamualaikum w.b.t

Minggu pertama di bulan Disember.. Bulan terakhir tahun 2013. Bulan di mana SALE melanda seluruh negara! Hehe.. Shaklee pun ada buat Year-End-Sale YES! 

Promosi bulan ini tak tain tak bukan SHAKLEE OMEGA GUARD! OMG!

Seronok dan teruja rasanya tengok promo Omega Guard bulan ni. Kenapa? Sebab semua ahli keluarga saya makan Omega Guard sebagai vitamin tambahan. 

PERISAI KELUARGA


OMEGA GUARD.. Dah nama pun ‘guard’ kan.. Memang jadi perisai keluarga kami. Salah satu usaha saya dan keluarga agar mendapat kesihatan terbaik dengan izin Allah s.w.t.



Dulu.. Beberapa bulan lepas saya ada menceritakan serba sedikit pasal Shaklee OmegaGuard ni. Bagi sesiapa yang belum pernah baca, boleh baca DISINI ye.

Saya juga pernah bercerita bagaimana suami saya mengambil Omega Guard fokus sebenar adalah untuk mengawal kolesterol dan darah tinggi tapi hasilnya lebih dari itu apabila berat juga turun (dalam erti kata lain, boleh KURUS!). Testimoni tentang itu pernah saya kongsikan DISINI.

Jadi harini saya nak berkongsi lagi tentang Omega Guard yang menjadi pujaan hati ramai ni.

Persoalannya, bagaimana cara kita memilih vitamin minyak ikan yang mengandungi omega-3 yang banyak dijual dipasaran? Bagaimana Shaklee adalah berbeza dengan jenama yang lain? Jom kita lihat gambar di bawah:


Apa yang penting di dalam memilih sesuatu vitamin adalah kandungan yang terdapat di dalamnya. Jadi, perkara yang paling UTAMA dalam memilihnya adalah dengan memastikan vitamin tersebut adalah vitamin SEMULAJADI, bukannya sintetik.

Antara lainnya adalah dengan meneliti kandungan:
1.    DHA
2.    EPA

Apa itu DHA & EPA?


Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui di dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu:
  1. Mengurangkan keradangan
  2. Menggalakkan fungsi otak
  3. Menggalakkan fungsi system saraf
  4. Menggalakkan fungsi mata

Bagaimana Shaklee Omega Guard dapat membantu dalam kesihatan harian? Apakah khasiat dan kelebihannya?


Ha.. ini dia lagi tentang keistimewaan Shaklee Omega Guard! Bukan sebarangan minyak ikan tau! Ianya merupakan Ultra Pure Fish Oil lagi! Memang terbaiklah! ^_^

 

Syukur Alhamdulillah, memang berbaloi-baloi kami mengambil vitamin tambahan Omega Guard ni. Semua orang di rumah ni mendapat manfaat daripadanya. Bermula daripada Yusri yang dapat mengawal tekanan darah tinggi dan kolestrolnya, anak-anak saya Arissa dan Alina yang sedang membesar, seterusnya saya sendiri yang sedang mengandungkan anak ketiga kami turut dapat menyalurkan khasiat Omega Guard kepada bayi yang bakal lahir ini insyaAllah….

Semoga dengan usaha ini, Allah akan mengekalkan nikmat kesihatan untuk kami semua. Amin.

Thanks for reading!

Anda seorang yang pentingkan kecantikan & kesihatan diri serta keluarga tersayang?
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?

FREE CONSULTATION
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!


Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

2 comments :

  1. sambil baca2 sis nye info pasal Shaklee, mata xhabis2 jeling kat header blog sis...lawanya blog sis, so adorable...buat sendiri eaa??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you sudi baca entry dalam mamacilik.com ^_^
      Actually ni tengah dalam process facelifting blog ni lagi.. Belum officially launch pun.. hehe..
      Header tu saya hire designer untuk buat and design based on apa yang kita nak..

      Delete