Set Kanak-Kanak Shaklee: Nutrisi Yang Baik Untuk Anak Yang Sihat & Pintar!

Anak-anak yang sihat, ceria, dan bijak memang menjadi idaman setiap ibu bapa kan?

Ya. SIHAT. Itu yang kita selalu doa untuk anak-anak. Bermula dengan kesihatan yang baik barulah datangnya ceria dan bijak tu. InsyaAllah.

Permata hati kami ^_^

Sihat tu macam mana?

Sekarang ni kita lihat dan dengar banyak isu, pendapat, dan forum tentang kesihatan. Lagi-lagi bila tercetusnya wabak Difteria yang telah lama menyepi dan kini kembali.  

WAJIB IKHTIAR UNTUK MENCEGAH


Biasa kita dengar, "mencegah lebih baik daripada mengubati"

Biasa dengar kan? Tapi berapa ramai orang yang betul-betul ambil serius dengan penyataan ni?

Selain daripada usaha pencegahan melalui vaksin, kita juga patut menitikberatkan kepentingan persekitaran anak-anak kita membesar, kebersihan, dan juga nutrisi yang diambil setiap hari.

Sebagai ibu bapa yang pentingkan kesihatan dan kesejahteraan anak-anak, kita wajib menjaga amanah Allah ini dengan memberikan yang terbaik untuk mereka. Pastikan nutrisi seharian mereka cukup bagi menggalakkan sistem pertahanan badan anak-anak kuat dan mampu melawan virus dan bakteria disekeliling mereka.

Bukan sahaja VITAMIN, tapi MINERAL juga sangat penting agar SISTEM IMUN badan dapat berfungsi dengan baik, membina SISTEM IMUN TUBUH melawan jangkitan, juga untuk PERKEMBANGAN OTAK DAN MINDA anak-anak untuk belajar dengan mudah.

Oopppss! 

Selalu kan kita dengar masalah anak-anak sekarang ni daripada kalangan kawan-kawan dan family sendiri.
"Si abang tu picky eater sangat! Memilih! 
Semua taknak makan. 
Asyik nak makan fast food je."

"Adik taknak makan sayur-sayur dan buah. 
Asyik mintak air kotak manis-manis. 
Pastu suka sangat makan coklat, jajan..."

Macam biasa dan selalu je dengar ayat-ayat ni kan? ^_^

Apa jadi kalau inilah masalah yang membelenggu kita setiap hari? Anak-anak jadi macam mana pulak?

Kesian anak-anak. Dah tentu KEKURANGAN NUTRISI yang akan mengakibatkan:
  • CEPAT LETIH / TAK BERTENAGA
  • SEMBELIT
  • SENANG DEMAM, BATUK, SELSEMA
  • SUSAH NAK FOKUS DALAM PEMBELAJARAN

Tak payah cakap pasal anak orang lain pun. Anak-anak kami pun sama je. Sama la dengan yang picky eater, kadang nak makan nasi. Tapi nasi kosong je. Kalau nak makan lauk pun, ambik kuah je. Lagi parah kalau yang asyik nak makan nugget dan sosej je. Haaa.. Macam mana nak buat macam ni? Nak paksa-paksa makan, lagi trauma anak-anak nanti.

Makanan yang tinggi garam, gula, MSG tu lah yang diorang suka kan?

Lagi-lagi kita ni yang masih bekerja terutamanya. Sibuk mengalahkan apa je kan? Tak semua ibu bapa mampu menyediakan MAKANAN yang BERKUALITI dan CUKUP NUTRISI tau. Kalau masak sendiri pun, belum tentu bahan mentah yang kita beli kat pasar tu bebas daripada pencemaran dan racun serangga. 

Nak masak pun, kena cara yang betul barulah kita dapat maintain kandungan dan kualiti vitamin dan mineral daripada makanan tu. Contohnya, suhu yang tinggi dan masa yang lama ketika memasak mampu untuk mengurangkan, malah memusnahkan nutrisi-nutrisi yang terkandung dalam makanan.

Kita sebagai ibu bapa ni lah berperanan nak pastikan anak-anak cukup nutrisi kerana 'ubat' yang paling mujarab adalah daya tahan badan kita sendiri. Itulah pertahanan pertama dalam melawan penyakit, virus, bakteria, atau jangkitan. Tampunglah nutrisi yang mungkin tidak lengkap atau termusnah tanpa kita sedar dengan pengambilan SUPPLEMENT SEMULAJADI di dalam pemakanan harian kita dan anak-anak.

SET ANAK SIHAT DAN PINTAR SHAKLEE


Inilah dia SET ANAK SIHAT DAN PINTAR yang kami sendiri berikan kepada anak-anak bermula umur 2 TAHUN. Arissa, Alina, Ammar memang suka makan malah diorang yang selalu ingatkan kita untuk bagi vitamin ni.


Apa yang ada dalam SET ANAK SIHAT DAN PINTAR ni?

1. MEAL SHAKES - Minuman segera yang tinggi nutrisi berperisa French Vanila. The only FAST FOOD yang kaya dengan vitamin, protein, serat, dan kalsium untuk pertunbuhan badan yang sihat.

2. CHEWABLE VITA-LEA FOR CHILDREN - Multivitamin berperisa anggur yang lazat, lengkap dengan 18 jenis VITAMIN dan MINERAL untuk kesihatan yang menyeluruh.

3. OMEGA GUARD - Kaya dengan DHA dan EPA, Omega 3 dalam Omega Guard daripada minyak ikan tulen membantu dalam perkembangan minda, penglihatan, dan fokus dalam pembelajaran.

4. CHEWABLE VITA C - Berperisa oren yang sedap, tanpa gula tambahan dapat membantu meningkatkan sistem imun badan dalam melawan jangkitan disamping bagus untuk kesihatan kulit.

**********

Kita usaha dengan berikan anak-anak SET ANAK SIHAT DAN PINTAR ni setiap hari. InsyaAllah, anak-anak akan cukup nutrisi daripada sumber semulajadi melalui supplement ni.

Kesihatan dan keceriaan anak-anak lah yang paling membahagiakan kita sebagai ibu bapa kan? Inilah usaha kami sendiri dalam menjaga kesihatan anak-anak kami, semestinya dengan izin Allah jua. 

Semoga Allah beri kesihatan yang baik dan pelihara kami sekeluarga daripada bahaya dan penyakit. 

JOM MULAKAN DENGAN MEMBERI NUTRISI YANG BAIK 
DENGAN SET ANAK SIHAT DAN PINTAR HARI INI! 

Hubungi saya, Pakar Nutrisi Anda (Certified):-

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!



Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment