Luka Kencing Manis Jadi Sakit Selepas Makan Vivix Shaklee!

Hari ni saya nak share satu kisah pendek kesan pengambilan Vivix terhadap penghidap diabetes. Kisah yang saya nak kongsi ni sebenarnya berlaku kepada sahabat suami saya sendiri. Saya gelarkan beliau Abang H.

Sedikit latar belakang Abang H. Abang H ni seorang bekas askar yang dulunya berkhidmat di bahagian medik (dalam askar). Abang H merupakan seorang penghidap diabetes / kencing manis yang mana, kaki pun dah mula hitam.

Apabila kaki pesakit dah mula hitam, gangrene akan mula terjadi apabila tisu pada anggota badan kita mati/rosak. Vivix membantu baiki (repair) sel-sel dan tisu yang rosak.

Suatu hari Abang H contact saya dan suami bertanyakan tentang Vivix untuk masalah kesihatan (diabetes) yang dihadapinya. Setelah bercerita tentang latar belakang kesihatan, dan mendapat consultation, Abang H pun bersetuju untuk mengambil Vivix sebagai makanan tambahan (supplement), ikhtiar untuk masalah diabetes dan kaki yang luka. 

Tau la kan kalau orang diabetes lukanya macam mana.. Kaki memang dah hitam. huhu.. kesian tengok..

Eh sekejap.. Vivix tu apa?

Ok.. Bagi yang belum kenal Vivix, boleh baca dalam entry saya yang lalu tentang:
"VIVIX SHAKLEE - Supplement Anti-Penuaan Pada Tahap Sel!"

Now kita sambung cerita Abang H....

APA JADI LEPAS 2 MINGGU MAKAN VIVIX?

Selepas 2 minggu pengambilan Vivix, Abang H beritahu yang luka pada kakinya makin sembuh. Syukur alhamdulillah. Sangat bersyukur tau sebab orang yang ada kencing manis ni kalau dah luka memang susah nak sembuh.

Tapi... Abang H kata dia ada rasa sakit sikit-sikit kat kaki tu. Sebelum ni masa luka tu teruk, tak sakit pun!

Dia tanya, "Kenapa sakit pula? Bukan patut makin sembuh?"

Kaki Penghidap Kencing Manis (Diabetes)

Ini penerangannya...

"Sebelum ni kaki tu dah start hitam. Deria rasa pun kurang baik (nerve damage). Luka pun dah tak rasa sakit kan? Jadi, sakit tu lah sebenarnya petanda baik sebab reseptor pada bahagian kaki tu dah mula berfungsi sebab luka makin sembuh." 
^_^

Boleh pulak Abang H buat lawak lepas tu.. Dia kata lepas ni boleh la main bola! Hahaha..

Syukur alhamdulillah..

Seronok sangat dapat tambah nilai hidup orang lain. Itulah nikmat yang saya dapat bila dah masuk dalam bidang nutrisi ni. Erti hidup pada memberi..

Affni Shahida
Certified Mini Nutritionist

ANDA / AHLI KELUARGA PENGHIDAP DIABETES / KENCING MANIS?
INGIN DAPATKAN VIVIX SPECIAL BULAN INI?

MENCARI SUPPLEMENT UNTUK KESIHATAN DIRI & KELUARGA TERSAYANG?
Ingin mencuba alternatif semulajadi untuk kesihatan berpanjangan?

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!

Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment