CoQ-TROL PLUS: 5 SEBAB CoQ10 COENZYME PENTING UNTUK KITA

APA ITU COENZYME Q10?

Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, iaitu stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung, dan hati

Mitokontria - Stesen Janakuasa Sel

Coenzyme Q10 menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

KENAPA COQ10 PENTING?

Tahukah anda? Tahap Coenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.




Secara asasnya, ini adalah 5 sebab kenapa CoQ10 co-enzyme penting untuk kita semua:


1. Tenaga yang berkekalan


2. Peredaran darah yang sihat

Pakar-pakar perubatan kardiologi atau jantung telah mengesahkan nutrisi-nutrisi CoQ10 amatlah penting bagi pelbagai keadaan penyakit jantung. Bahkan terdapat banyak kajian saintifik dan aplikasi klinikal telah memberitahu bahawa nutrien ni boleh memberikan banyak faedah dalam menyokong rawatan-rawatan bagi pelbagai jenis klinikal seperti kegagalan jantung kongesif, tekanan darah tinggi serta keadaan kardiologi yang lain.

3. Sistem reproduksi yang sihat


4. Kulit yang berseri

Kulit juga memerlukan CoQ10. Akibat kulit sentiasa terkena pencemaran dan sinaran uv, ia mudah menjadi kering dan kusam sehingga boleh kelihatan tak bermaya. Coq10 banyak terdapat di lapisan epidermis yang paling atas. Jadi, ia bertujuan untuk melindungi kulit kita dari menjadi lebih teruk.

CoQ10 bagus sebagai pelindung uv, melindungi kulit dari dalam dan juga mencetuskan pembaikan tenaga untuk sel yang dah rosak lalu menghasilkan sel-sel yang baru. Banyak manfaat yang boleh didapati daripada CoQ10 seperti kulit akan menjadi tegang, kurang kedutan, kulit lebih halus, keanjalan kulit dapat dipertingkatkan dan kulit akan kelihatan lebih muda dan sihat. 

CoQ10 sangat bagus untuk kulit kita. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang mementingkan kecantikan dan kelihatan awet muda. Selain daripada badan lebih sihat, kulit pun lebih cantik!

5. Menguatkan fungsi kognitif


CoQ10 juga dapat bagi tenaga untuk otak kita berfungsi dengan lebih normal. Kita semua semestinya akan mengalami perubahan usia yang semakin lama semakin meningkat yang menyebabkan CoQ10 kita semakin berkurangan secara semulajadi. Seterusnya membuatkan plak amyloid kita semakin banyak lalu menyebabkan penyakit penuaan iaitu Alzheimer dan kurang fokus.

Jadi, CoQ10 dapat membantu sebagai pelindung neuro bagi melindungi sel-sel otak, bahkan dapat menjadikan pembentukan plak amyloid berkurangan. Selain mengurangkan risiko terhadap Alzheimer dan parkinson, CoQ10 juga dapat meningkatkan daya ingatan serta keupayaan pembelajaran. Ini juga dapat membolehkan minda kita menjadi lebih tajam.

SHAKLEE ADA CoQ10 COENZYME KE?

Ya! Berita baik untuk semua rakyat Malaysia, terutamanya Shaklee lovers, bermula 1 Januari 2018, Shaklee telah melancarkan produk supplement terbaru iaitu, 
CoQ-Trol Plus!

Tapi... Kenapa Coenzyme Q10 di dalam CoQ-Trol Plus keluaran Shaklee adalah lebih baik?



  • CoQ-Trol Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg Coenzyme Q10 bersama resveratrol dan tokoferol.
  • Untuk penyerapan optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.

Best kan CoQ-Trol Plus ni! ^_^

Hubungi saya, AFFNI - Certified Shaklee Mini Nutritionist anda untuk pembelian dan consultation.
📲 012-2207966

MENCARI SUPPLEMENT UNTUK KESIHATAN DIRI & KELUARGA TERSAYANG?
Ingin mencuba alternatif semulajadi untuk kesihatan berpanjangan?


Nak dapatkan semua produk Shaklee pada HARGA TERENDAH?
Jom daftar sebagai AHLI SHAKLEE yang sah. Lebih JIMAT, lebih UNTUNG!

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!


Rujukan

1. 1. Alexandra F., Simone O., Petra N., Thomas M., Matthias L., Gerald R., Frank D., Coenzyme Q Status as a Determinant of Muscular Strength in Two Independent Cohorts, https://doi.org/10.1371/journal.pone.0167124
2. Bang S.C.,Ho S.S.,Hee R.K., Tae W. P.,Tae D.K.,Bong J.C.,Chang J.K.,Sang S.S., Effect of coenzyme Q10 on cutaneous healing in skin-incised mice, Archives of Pharmacal Research June 2009, Volume 32, Issue 6, pp 907–913
3. Folkers-K. Langsjoen-P. Langsjoen-P-H. Therapy with coenzyme Q10 of patients in heart failure who are eligible or ineligible for a transplant. Biochem- Biophys-Res-Commun. 1992 Jan 15. 182(1). P 247-53.
4. Serebruan VI, Ordonez JV, Herzong WR, Rohde M, Mortensen SA, FOlkers K, Gurbel PA. Dietary coenzyme q10 supplementation alters platelet size and inhibits human vironectin (CD51/CD61) receptor expression. J Cardiovasc Pharmacol. 1997; 29(1):16-22.
5. Peter H. Langsjoen, M.D., F.A.c.c. The clinical use of HMG CoA-reductase inhibitors (statins) and the associated depletion of the essential co-factor coenzyme Qlo; a review of pertinent human and animal data.
6. Sedigheh A., Reihane B., Akram G., Azadeh N., Antioxidant supplements and semen parameters: An evidence based review Int J Reprod Biomed (Yazd). 2016 Dec; 14(12): 729–736.
7. Safarinejad M.R., Safarinejad S., Shafiei N., Safarinejad S., Effects of the reduced form of coenzyme Q 10 (ubiquinol) on semen parameters in men with idiopathic infertility: a double-blind, placebo controlled, randomized study. J Urol. 2012;188:526–531.
8. Knott, A., Achterberg, V., Smuda, C., Mielke, H., Sperling, G., et al. (2015) Topical treatment with coenzyme Q10-containing formulas improves skin’s Q10 level and provides antioxidative effects. BioFactors 41, 383–390.


Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment