Shaklee Academy - Do Business The Right Way!

LEARN, EARN, GROW WITH SHAKLEE ACADEMY!

By: Affni Shahida Jamaludin

Assalamualaikum & salam ceria untuk semua pembaca mamacilik.com!

Kebelakangan ni memang kami di MamaCilik Empire memang sangatttt lah sibuk dengan pelbagai aktiviti berkaitan bisnes kesihatan ni.

Baru je lepas event Shaklee Business Leaders Conference, ada pula program bersama Shaklee Academy selama 2 hari.

Shaklee Academy ni apa ye?? 🤔

Shaklee Academy merupakan satu program khas untuk Shaklee Business Leaders yang telah mencapai tahap Coordinator dan ke atas. Ia bertujuan bagi menyelaraskan pemahaman dan ilmu-ilmu yang betul kepada seluruh Shaklee family. Tak kiralah ilmu dari segi nutrisi, satu-satu produk, mahupun ilmu bisnes tu sendiri. Ini termasuklah the Dos & Don'ts dalam consult customers.

Shaklee invite hanya Coordinator dan ke atas kerana rata-ratanya dah mempunyai jumlah ahli yang besar di bawah organisasi masing-masing. Jadi tanggungjawab besar bagi kami untuk educate pula ahli-ahli di dalam group kami tentang apa yang kami sendiri pelajari.

SHAKLEE ACADEMY - DAY 1

Syukur alhamdulillah, pada 10 & 11 Februari yang lalu saya berpeluang menghadiri program ni di atas jemputan pihak Shaklee sendiri. Hari pertama pun dah excited sangat-sangat sebab rasa bertuah berada dalam program ni.

Masa registration, Shaklee siap bagi bekal vitamins for energy. FREE je tau!

 Tengok la tu siap ada CoQ-Trol yang baru release, B-Complex untuk make sure kita kekal fokus sepanjang program, Omega Guard semestinya untuk kekalkan sel-sel otak berhubung dengan baik. Kiranya senang pick up bila dalam kelas. 

Omega Guard ni lah salah satu supplement yang saya sendiri bagi kat anak-anak supaya cepat pick up apa cikgu ajar kat sekolah.

Ehhh.. Kan dah off topic! Hehehe...
Bersama Master Hafsah, MommyShahab waktu breakfast

Sebelum mula program, Shaklee sediakan breakfast untuk kami. Breakfast is a must kan. Lapar nanti tak boleh fokus pulak kan. Alhamdulillah.. Kenyang. ^_^

Ready for program to start!
Shaklee Academy at Dorsett Subang
Ni keadaan dalam dewan sebelum program Shaklee Academy bermula. Ada yang masih belum habis breakfast.

My business partner - MommyShahab, salah seorang leader hebat dalam Mamacilik Empire

Sementara tunggu business Leaders yang lain ready, kami selfie la dulu. Hehe..

Shaklee provide material yang sangat bagus untuk program ni. Lengkap!
Sebelum ni memang dah ada all these resouces. Cuma kali ni Shaklee letakkan ia ikut syllabus yang lebih teratur. Ini adalah apa yang semuaaaa Shaklee Independant Distributor WAJIB tahu dan ambil tahu! 

Shaklee philosophy

"Follow the Laws of Nature
and you'll never go wrong." 
- Dr. Forest C. Shaklee 
Our lunch table setup
Habis je program sesi pagi, kami disajikan dengan makan tengahari yang sangat sedap dan banyak pilihan. Ini antaranya yang sempat ambik gambar. Yang tak ada dalam gambar banyak lagi. Hehe..

My 1st plate for lunch. Nyumss ~
Habis lunch, kami semua pergi solat. Kami si mama/mommy menyusu ni apa lagi? Zassss buat projek susu laaa.. Settle semua, kami masuk dewan semula untuk sambung sesi petang program Shaklee Academy ni.

My view sepanjang program Shaklee Academy
Sepanjang program ni juga Shaklee sediakan kami free-flow minuman isotonik tanpa gas, apa lagi kalau bukan Shaklee Performance Orange drink! Sedap sangat. Tak rasa bersalah la minum kalau nak compare minum air bergas atau kordial kan.. Air ni berkhasiat!

Ehh.. Bukan Performance Orange je Shaklee sediakan tau. Shaklee bagi juga ESP. Campuran Performance Orange dengan ESP pun sedap tau. Macam rasa smoothie oren. Nyums!


Ini adalah antara tools yang Shaklee sediakan untuk kami gunakan untuk consult customer supaya apa yang customer dapat adalah yang sesuai dengan diri mereka sendiri. 

Tengok lahh.. tools macam ni pun Shaklee provide. System dah ada, tools, resources semua dah disediakan. Kita sebagai Shaklee Independant Distributor (SID) tinggal nak execute je. Buat je bisnes. Benda, material, produk semua Shaklee dah readykan.

SHAKLEE ACADEMY - DAY 2

Day 2 di Shaklee Academy dimulakan dengan sesi breakfast dan discussion santai-santai.

Chit chat breakfast dengan leaders dari team lain
Masa ni lah kita nak beramah mesra, berkenalan dan bertukar pendapat dengan leaders dari team/group lain. Berkongsi pengalaman yang sememangnya lain la kan. So kita tau apa yang leaders lain hadapi dalam usaha nak bangunkan serta kembangkan bisnes dan empire masing-masing. 

NETWORKING -> NETWORTHING

Habis breakfast, boleh dah start masuk dalam hall untuk mulakan sesi seterusnya. Sepanjang program Shaklee Academy ni dijalankan, Shaklee sediakan kami dengan free flow minuman isotonik Performance Orange dan juga sky juice ^_^

Tak perlu dah air-air manis lain daripada pihak hotel. Performance Orange ni dah cukup berkhasiat dan beri tenaga berpanjangan. Tak ada gula tambahan pun tau. All natural sweetness from natural sources.

Kalau nak minum, pergi je ambil sendiri bila-bila masa

Ready for Day 2 - Shaklee Academy
 Ambil siap-siap air oren bereletrolit ni bawa ke tempat duduk. Vitamins for energy booster pun ada disediakan lagi hari ni.
 
Ini antara content yang ada dalam silibus.
Kenapa kita perlu supplement walau kita dah makan cukup dah sayur, buah, ikan, ayam, setiap hari?
Kita kena cakna tentang kenapa perlu.

Habis sesi pagi, macam semalam juga, kami dijamu dengan lunch yang sangat sedap! Pelbagai makanan disediakan oleh pihak Dorsett Subang.

Ini antara makanan yang saya ambil. ANTARAtau. Banyak lagi yang lain ^_^

Usai makan tengahari, bergegaslah kami untuk ke surau untuk solat Zohor, seterusnya apa lagi? Semestinya projek syoknya menyusu. Hehe.. Walau sibuk macam mana pun, sesi mengepam kena jaga elok kalau nak pastikan susu sentiasa meriah untuk baby tersayang kann.. Susu ibu kan susu terbaik untuk anak-anak baby kiteee..

Kemudian, sesi tengahari disambung dengan modul-modul dan silibus yang pihak Shaklee dah sediakan. Modul-modul inilah yang diamanahkan kepada kami para leaders untuk sampaikan kepada seluruh empire masing-masing. Goal dia untuk lahirkan Shaklee Independent Distributor (SID) yang bertanggungjawab, amanah, dedikasi, dan semestinya BERILMU dalam nak consult (dengan betul) pengguna-pengguna Shaklee di luar sana.

Apa yang menariknya, ada satu sesi di mana pihak management membentangkan dan menerangkan kepada kami yang telah sedia maklum dengan award dan cash yang kami boleh capai untuk tahun 2018 ni. Korang tengok lah ni.. 


Memang blink blink mata nengok apa yang Shaklee tawarkan. Ms Helen, president Shaklee Malaysia ada bagitahu, sepanjang pengalaman dia dalam industri ni, Shaklee adalah satu-satunya company yang menawarkan award sebegini besar untuk SID. BONUS KEPIMPINAN boleh dapat sehingga 6 level walhal competitor company kebanyakannya sehingga 3 level je. Tak faham ni takpe. Boleh contact saya personally kalau berminat nak tahu peluang bisnes dengan Shaklee.

Tapi ayat jimatnya, peluang dan rewards yang Shaklee tawarkan kepada yang nak bisnes adalah SANGAT BESAR!!

At the end of the day, we have graduated sebagai trainer kepada organisasi masing-masing, and of course untuk MAMACILIK EMPIRE yang awesome!

Another achievement in Shaklee. Alhamdulillah..

Our Great Leaders in Mamacilik Empire, MommyShahab & DaddySHahab

Kami adalah Leaders in Maria Firdaus Empire (MFMS)

Misi kami untuk bantu lebih ramai orang yang nak tingkatkat ekonomi sendiri dan keluarga

Syukur Alhamdulillah, berakhir sudah Shaklee Academy. Banyak sangat ilmu-ilmu yang di upgrade dari sebelum ni. Tak sabar rasanya nak guide seluruh MamaCilik Empire pula. Kami di MamaCilik Empire sangat menekankan untuk consult customers dengan ilmu nutrisi yang betul. Bukan setakat jual supplements semata-mata.

Anda nak berjaya dalam bisnes Shaklee & mencari mentor yang boleh bantu anda?

Anda nak jadi sebahagian daripada Leaders yang dah berjaya dalam Shaklee bersama kami team MAMACILIK EMPIRE?

Boleh contact MAMACILIK di 012-2207966 terus ya. Let's be part of us!

FALL IN LOVE WITH NUTRITION INDUSTRY & BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

BONUS!!!

Hayati kisah benar kejayaan seorang Engineer Terpaksa Berhenti Kerja Selepas 6 bulan menjalankan Online Busines. Ikuti rahsia bagaimana beliau menghasilkan jualan RM1 Juta dalam tempoh 9 bulan At 'Zero Cost Marketing'.Kisah ini telah mendapat sambutan 15,000 orang pembaca beberapa hari terawal pelancarannya! Download sekarang sementara ianya masih PERCUMA!


Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment