UMRAH 2016: Pengalaman Naik ke Gua Hira’

Penghujung 2016, sebelum bermulanya career Kak Aff sebagai working at home mom, Allah jemput kami ke bumi Haramain. Memang aturan Allah tu cantik je walhal tiada dalam perancangan awal kami untuk tahun 2016.


Gambar ni waktu kami mendaki di Gua Hira’. Dengan yakin yang Kak Aff sangat fit masa tu. Cergas, tak ada masalah kesihatan, Kak Aff naik ke Gua Hira dengan kasut Jelly Bunny!

Siapa biasa beli tahu la betapa selesa & comfy kasut tu tapi bukan untuk aktiviti hiking laaa. Nak pula yakin dengan tenaga yang ada, tak beli pun tongkat yang dijual di kaki bukit tu.

Sekali, pergh! Boleh tahan mencabar bila nak mendaki dengan kasut Jelly Bunny & tanpa tongkat! Sampai atas, Alhamdulillah ok lagi.

Tak tergambar dengan kata-kata. Sangat cantik!


Pintu masuk ke Gua Hira'

Nak turun balik Ya Allah, gigil! Rasa nak menggelongsor je ke bawah. Seriously nak turun lagiii mencabar. Dengan gelap segelapnya, batu-batu sangat steep tau. Rasa lamaanyaaaa nak sampai bawah!

Alhamdulillah we manage to go down hill safely.

INGATKAN OSTEMATRIX BOLEH BANTU

So balik hotel memang telan Ostematrix extra dose. Esok pagi syukur boleh bangun dengan cergas semula cuma...

Bahagian lutut terasa sakit. Kak Aff keep on amalkan all the supplements especially Ostematrix la kan sebab memang untuk tulang.

Balik dari Umrah tu, dah sampai Malaysia Alhamdulillah Kak Aff sihat. Langsung takda demam ke batuk ke selsema ke. Syukurlah asbab supplements yang Kak Aff amalkan untuk boost imun. Kak Aff makan supplements yang sangat disarankan oleh travel agensi dan mutawwif. 

Ini Basic Supplements Untuk Umrah Yang Kak Aff Makan

Tapi..

Lutut Kak Aff masih sakit. Dah 2 minggu masih sakit. Huhu..

Since then baru lah Kak Aff terfikir kenapalah Kak Aff tak makan Collagen Powder. Kan boleh bantu sendi dan rawan. Kot la sebenarnya bukan tulang yang problem tapi sendi ke apa kan.

Amazingly dengan izin Allah berapa hari je elok dah sakit lutut Kak Aff. Menyesal tak makan collagen dari awal. Hahaha..

Ni antara kesan kehilangan kolagen. Tak kiralah sama ada disebabkan faktor usia atau aktiviti fizikal macam Kak Aff naik ke Gua Hira' tu.

KESAN KEHILANGAN KOLAGEN

Ni lah salah satu Shaklee effects Kak Aff dengan COLLAGEN POWDER. Bukan setakat untuk skin tapi juga sendi! Effect Collagen Powder untuk kulit Kak Aff sendiri pernah dikongsikan dalam entry SIDE EFFECT SELEPAS MAKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER!


Ajak mama shopping kat Shaklee

Itu yang semalam Kak Aff shopping Year End Sale (YES) yang Shaklee buat. Collagen Powder salah satu yang sale giler giler semalam.

Ok. Setakat tu perkongsian Kak Aff kali ni. Bagi sesiapa yang nak dapatkan TIPS KEKAL SIHAT BERTENAGA UNTUK JEMAAH HAJI DAN UMRAH, boleh klik di link ya. Pernah Kak Aff kongsikan sebelum ni.

Terima kasih kerana sudi baca coretan Kak Aff ^_^

Affni Shahida
Certified Mini Nutritionist

Tanya Kak Aff untuk PROMOSI TERKINI ya!


Nak dapatkan Collagen Shaklee yang terbukti selamat, dan berkesan?
Nak dapatkan SET UMRAH & HAJI pada HARGA TERENDAH?
Jom daftar sebagai AHLI SHAKLEE yang sah. Lebih JIMAT, lebih UNTUNG!

MENCARI SUPPLEMENT UNTUK KESIHATAN DIRI & KELUARGA TERSAYANG?

Ingin mencuba alternatif semulajadi untuk kesihatan berpanjangan?



FREE CONSULTATION,

AFFORDABLE PRICE, 

&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!

Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment