Kembali Sihat dan Langsing dengan Shaklee

Assalamualaikum dan Salam Aidilfitri,

"Alahai.. Banyaknyer lemak terkumpul masa hari raya ni... 
Gemuk la macam ni.. Macam mana nak buat ni??"

Saya JAMIN mesti ramai di antara kita yang susah hati dan terfikirkan hal ni. Tapi sebenarnya, ramai yang masih belum sedar.. Ya! BELUM SEDAR! Dalam sibuk-sibuk risaukan gemuk dan nak kurus, ada yang lebih penting daripada itu yang anda mesti ambil peduli. APA??

Cuba teka! Ha.. Ya betul, kolesterol! Ini kerana, kolesterol tidak mengira gemuk atau kurus ye kawan-kawan sekalian..

Susah hati? Bagus jika anda susah hati. Sebab ini menandakan anda mementingkan kesihatan!

Bila sihat, barulah kita boleh fikirkan kecantikan.. Itu pandangan saya.. Terpulang kepada anda.. Bagi sesiapa yang mementingkan KESIHATAN & KECANTIKAN, saya ada penyelesaiannya. 
 


Emulsifier - Lecithin/Omega Guard 
Berfungsi untuk memecahkan lemak2 ...Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak....dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah...dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn.

Detox - Herb-Lax/Alfalfa 
Membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Detox penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan.Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk serap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Herb-Lax TIDAK DIGALAKKAN untuk IBU MENYUSU jika diambil setiap hari. Cara pemakanan perlu diubahsuai untuk ibu menyusu. 2-3 seminggu. Tetapi dicadangkan adalah lebih baik ambil Alfalfa. 

Protein - Cinch/ESP 
Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Cth makanan yang kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu (susu, keju, yogurt), kekacang, avokado, ayam.

Protein penting untuk memelihara OTOT dalam badan. Perasan tak ada orang yang berat badan turun tapi badan flabby (menggeleber). Orang yang macam ni, yang turun tu bukan berat, tapi dia kehilangan otot. Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak.

Cinch Shake adalah serbuk protein yang diperkaya dengan Leucine iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan, pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Cinch juga berfungsi sebagai meal replacement. 

Cinch Shake membakar kalori, di samping memberi rasa kenyang dan dalam masa yang sama memelihara otot tubuh. Jadi hanya lemak-lemak yang dibakar. Bukan memusnahkan otot-otot kita. So bila anda dah kurus nanti, takde lah kulit-kulit dan otot menggeleber sebab otot terpelihara. 

Untuk ibu menyusu, dicadangkan ambil ESP berbanding Cinch Shake kerana kalori Cinch sangat rendah dan dikhuatiri membantut pertumbuhan anak-anak. 


Jom sihat dan langsing dengan Shaklee! Dijamin Halal dan mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 3-4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

FREE CONSULTATION
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!



Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a comment