“TOLONG JANGAN JADI KAWAN BAIK SAYA!”

Assalamualaikum,

Pagi tadi, belek punya belek purse saya, terjumpa pulak 2 kad appointment Alina ni. Ni yang jumpe pakar kanak-kanak. Belum yang pergi klinik biasa lagi.

.: Appointment Card KPJ Kajang & Prince Court Medical Centre :.

Bila difikir dan dikenang-kenang semula, dah lama rupanya Alina tak pegi jumpa pediatricians. Alhamdulillah.. Kesihatan anak-anak bertambah baik lepas amalkan vitamin tambahan dalam diet mereka. Bersyukur sangat!

Bukan apa, ada satu tempoh dulu.. sekitar tahun lepas, Alina selalu sangat saya bawak pergi jumpa doctor pakar kanak-kanak sebab Alina selalu alami masalah cirit birit dan astma selain dari demam-demam biasa. Risau bukan main. Sampaikan doctor yang merawat Alina ni siap cakap dengan Alina, “Tolong jangan jadi kawan baik saya ye Alina Sarah..”. 

Mula-mula saya blur jugak la.. Kenapa doctor cakap macam tu kat Alina. Dah la umur baru la setahun masa tu. Macam la Alina faham kan? Hehe.. Lepas tu baru saya faham. Maksud doctor, jangan kawan baik dengan dia sebab kalau kawan baik akan selalu jumpa. Orang yang selalu jumpa doctor adalah orang yang selalu sakit. Adoi.. Itu rupanya mesej yang doctor tu nak sampaikan.. Hehe..


Ini lah dia benda yang mesti di bawa kemana-mana Alina pergi suatu ketika dulu. Mesti tak boleh tinggal. Tapi, sekarang ni, NO MORE INHALER! NO MORE MONTHLY PAEDITRICIAN VISITS.. Inhaler tu memang ada lagi. Tapi hanya on standby. Silap-silap dah expired kot.. Hehe.. 


Sekarang ni, instead of ubat-ubatan tu, saya memang bagi anak-anak vitamin. Saya bagi Shaklee Meal Shake dan Chewable Vita C untuk kanak-kanak. Alhamdulillah.. Alina dah jarang demam dan dah lama tak kena serang astma. Kalau ada pun selsema dan batuk sikit-sikit. Itupun cepat je sembuh balik.. Selera makan jangan cakap la.. Sentiasa OK! Sebab tu bam bam camtu.. Hehe.. Syukurrr sangat!


Semoga anak-anak mama sentiasa berada dalam kesihatan yang baik dan dilindungi Allah… Amin..


Jika anda prihatin dengan kesihatan anak-anak anda & orang tersayang, dan berminat untuk dapatkan Meal Shake untuk mereka, boleh la hubungi saya yer. Tawaran terhebat menanti anda! ^_^

SHAKLEE IS ALWAYS SAFE, WORKS, & GREEN!
SHAKLEE SENTIASA SELAMAT, BERKESAN, & SEMULAJADI!

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan sebagai pendapatan sampingan?

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE,
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!


Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment