8 SEBAB IBU HAMIL MESTI MAKAN MINYAK IKAN OMEGA-3

Assalamualaikum w.b.t

Ramai yang bertanya kepada saya, 

"Boleh ke preggy mommy makan Omega Guard?" 

"Perlu ke ibu hamil makan omega?" 

"Penting ke saya yang tengah pregnant ni makan Omega-3?"



Untuk menjawab persoalan-persoalan ni, 8 sebab kenapa ibu hamil / preggy mommy mesti makan minyak ikan Omega-3 telah pun diringkaskan dalam bentuk poster supaya lebih mudah difahami dan menarik! ^_^

8 MANFAAT OMEGA-3 KEPADA IBU HAMIL DAN BAYI


6 Sebab Kenapa Omega Guard Shaklee Sumber Omega-3 Terbaik!

Assalamualaikum w.b.t

Dalam perkongsian yang lalu, saya ada kongsikan tentang KEBAIKAN DAN KESAN OMEGA-3 untuk kesihatan kita sekeluarga tidak kira peringkat umur iaitu dari bayi, kanak-kanak, remaja, dewasa, suami/isteri, seterusnya warga emas (ibu bapa kita).

Kalau belum baca, jemput klik link di sini:
Kesan Omega 3 OMEGA GUARD Kepada Bayi, Kanak-Kanak, Pelajar, Suami Isteri, dan Ibu Bapa

Hari ini pula, saya nak kongsikan kepada anda para pembaca mamacilik.com tentang, "Kenapa kami sekeluarga memilih Shaklee Omega Guard sebagai sumber Omega-3 harian?"


OMEGA GUARD : Minyak Ikan Omega-3 Terbaik Dan Paling Berkualiti Tinggi

Jom Kita Renung Sejenak!

Sebelum saya teruskan perkongsian ni, jom kita fikirkan apa sebenarnya sumber terbaik Omega-3? Adakah dari tumbuhan atau haiwan?

Kesan Omega 3 OMEGA GUARD Kepada Bayi, Kanak-Kanak, Pelajar, Suami Isteri, dan Ibu Bapa

Biasa kita dengar pengambilan lemak tu sesuatu yang tak baik / tak sihat kan?

Tapi tahukah anda... Bukan semua lemak tu sesuatu yang buruk. Kita juga perlukan lemak untuk tampungkeperluan nutrisi seharian kita. Tapi lemak yang baik lah.

Salah satu lemak baik untuk tubuh badan kita adalah ASID LEMAK OMEGA 3


APAKAH ASID LEMAK OMEGA 3 ??



Asid lemak Omega 3 ni merupakan salah satu asid lemak penting yang tak dapat dihasilkan sendiri oleh badan manusia dan haiwan.

Bagi manusia seperti kita, asid lemak penting merangkumi Omega-3, Omega-6, dan asid lemak politaktepu (PUFA).

Memandangkan Omega-3 tidak boleh dihasilkan daripada nadan kita sendiri, kita perlu mengambilnya daripada makanan harian dan supplemen semulajadi.

Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA.

Setiap hidangan Omegaguard mengandungi kepekatan 999mg Omega-3 (546mg EPA dan 360mg DHA) yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh

SHAKLEE OMEGAGUARD™ membekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu Omega-3 tulen, yang biasanya ditemui secara semulajadi dalam ikan kecil di habitat lautan dalam bersuhu sejuk. 

Perlu ke ambil Omega-3 setiap hari? 

Berapa banyak Omega-3 yang badan kita perlukan?


Tips Kekal Sihat Bertenaga Untuk Jemaah Haji Dan Umrah

Perkongsian daripada Puan Hjh Kam Maria tentang pengalamannya menunaikan haji dan umrah sangat membuka mata tentang betapa pentingnya keperluan nutrisi setiap hari.

Walaupun saya pernah dan berpeluang menjejakkan kaki ke bumi Haramain untuk menunaikan ibadah Umrah, tapi tidak saya sangka ibadah Haji berganda-ganda lagi cabarannya. Lebih-lebih lagi kudrat dan tenaga yang diperlukan sangat banyak!

Mengikut pengalaman beliau, 3 kali ke bumi Haramain (2 kali umrah, 1 kali haji & umrah) memberikan pengalaman yang berbeza-beza. Pengalaman dari aspek kesihatan yang betul-betul mencabar. Dengan ribuan malah mungkin jutaan manusia yang ada waktu itu dari seluruh pelusuk dunia yang ingin mengerjakan Haji dan Umrah memungkinkan kita terdedah kepada pelbagai jenis virus dan penyakit. Allahuakhbar..

BERDASARKAN PENGALAMAN PUAN HJH KAM MARIA

2010 - Umrah pertama (Langsung tak consume suplement)

2011 - Haji (Consume supplement brand X)

2014 - Umrah (Sedang pregnant 3 bulan & consume supplement SHAKLEE sepenuhnya)

GAMBARAN BAGAIMANA KEADAAN UMRAH DAH HAJI DI TANAH SUCI


Apa yang akan kita hadapi ketika umrah dan haji?

Ini gambaran ringkas perjalanan Haji

Sewaktu Umrah, kita hanya menetap di Mekah sahaja.