Penawar Kencing Manis Paling Mujarab




Apa perasaan anda apabila doktor mengesahkan anda menghidap kencing manis kronik?

Adakah anda hanya redho dengan nasib anda yang dilahirkan dalam keluarga yang memang ada penyakit kencing manis? 

Mungkin anda dah biasa tengok ahli keluarga lain yang setiap hari makan ubat kencing manis. Tapi anda sanggup menerima nasib untuk makan ubat kencing manis seumur hidup?

Tahukah anda penyakit kencing manis yang tidak terkawal akan merosakkan buah pinggang seterusnya anda terpaksa menjalani dialisis?

Kalau anda adalah orang yang sanggup melakukan apa sahaja untuk melawan penyakit kencing manis anda, mancari ubat kencing manis yang dapat membantu anda lebih sihat, saya sarankan anda baca dan hadam entri ini betul betul.

---------------------------------------------------

Assalamualaikum & selamat sejahtera,

Hari ni saya nak berkongsi kisah salah seorang kenalan saya, En. Azlan, berumur 42 tahun yang menghidap masalah kencing manis. Seorang pekerja kerajaan yang sememangnya sering ke majlis keramaian sudah tentu mewah dengan makanan. 

Sebagai seorang ketua keluarga, En. Azlan sedar tentang betapa pentingnya untuk menjaga kesihatan diri. Seorang lelaki, yang sangat jarang kita dengar cakna tentang kesihatan tetapi kesedaran En. Azlan tentang kesihatan ni buat saya kagum.

Kata En. Azlan, "Saya ada anak-anak dan isteri yang saya perlu jaga dan tanggung. Kalau saya tak sihat, macam mana dengan keluarga saya?"

En. Azlan sedar beliau perlu buat sesuatu apabila, hari berganti hari, walaupun dah makan ubat yang doktor berikan, sangat sukar untuk beliau kawal kadar gula dalam darah. Salah makan sikit je, habis mencanak bacaan gula.

Jadi lepas En. Azlan tak sedap hati dan risau tentang kesihatan diri, beliau mulakan pengambilan tonik botanikal satu sudu setiap hari secara konsisten.

3 hari dari bermulanya pengambilan tonik botanikal ni, En. Azlan buat pemeriksaan darah untuk nak tahu tahap bacaan gula. Bacaan adalah pada 12.4 mmol/L. 7 hari selepas tu, EN. Azlan buat sekali lagi blood sugar test tu dan alhamdulillah, bacaan gula turun kepada 10.4 mmol/L. Terdapat penurunan dalam 7 hari walaupun masih belum dikatakan normal. Itu pun, beliau ada makan durian sebelum tu. Alhamdulillah blood sugar reading tak spike.

Walaupun makan beras putih biasa, syukur bacaan gula dalam darah boleh maintain. Tak tinggi seperti sebelumnya.

Sebulan selepas mengamalkan tonik botanikal ni, EN. Azlan pergi bercuti ke Cameron Highlands. Macam biasalah, kita sedia maklum makanan di sana kebanyakannya desserts / makanan yang manis-manis. Risau.. Memang sangat risau. Sememangnya penghidap kencing manis ni memang tak boleh salah makan sikit je, memang akan tinggi mencanak bacaan gula apatah lagi kalau sah-sah makan benda yang manis.

Tapi apa yang diceritakan oleh En. Azlan sangat mengagumkan. Balik ke hotel malam tu beliau check gula dan bacaannya adalah pada 7.7 mmol/L sahaja. Macam tak percaya pun ada!

Kagum dan seakan tak percaya, bagaimana polifenol mampu membantu mengawal paras gula dalam darah.
Setelah 4 bulan En. Azlan konsisten dengan pengambilan tonik botanikal ni setiap hari, beliau hubungi saya untuk repeat order lagi tonik botanikal ni. En. Azlan dengan gembiranya bagitau saya, 

"Gula saya sekarang dah 4.9 ke 4.7!"

Seriously amazing!


Itu adalah bacaan normal gula dalam darah kita. Alhamdulillah syukur sangat sangat. 

Saya teringat persoalan En. Azlan waktu pertama kali beliau hubungi saya
"Affni, kalau saya konsisten amalkan tonik botanikal ni, boleh ke saya sihat semula?"

Sekarang, beliau sendiri find out the results, hasil usaha konsisten amalan pengambilan tonik botanikal ni.

Bacaan gula beliau maintain pada 4.9 - 4.7 mmol/L!

Mungkin anda tertanya-tanya, kenapa En. Azlan tetap mencari alternatif untuk masalah kencing manisnya walhal beliau sedia ada makan ubat yang diberikan oleh doktor?


Tahukah anda, apakah sebenarnya masalah yang biasa dihadapi oleh penghidap kencing manis jika ia tidak di rawat dan di kawal lebih awal??


Masalah kencing manis yang tidak dikawal ini akan menjadi lebih parah apabila ia mengakibatkan kerosakan buah pinggang!

Apabila sakit buah pinggang pula, apa akan terjadi? DIALISIS!

Anda sanggup nak jalani proses dialisis seumur hidup?

Bukan sahaja terpaksa jalani dialisis seumur hidup, adakah anda sanggup nak hadapi kesan-kesan sampingan ni?

Apa Kesan Sampingan Dialisis??
  1. Sukar untuk tidur
  2. Ngilu/nyeri tulang dan sendi
  3. Libido (Ghairah Seks)  hilang/berkurang 
  4. Mati pucuk
  5. Kegelisahan
  6. Mulut kering

Orang kata, kalau dah mula makan ubat kencing manis ni, kita kena makan ubat kencing manis seumur hidup. Betul ke?

Ada ke ubat kencing manis yang semulajadi?

Ada ke ubat kencing manis yang tak mengandungi drugs (dadah)?


Secara jujurnya saya katakan, kita kena makan ubat kencing manis selagi mana badan kita tidak dapat berfungsi dengan baik. Maksudnya, selagi mana bacaan gula dalam badan kita tinggi, selagi itu kita kena kawal kandungan gula dalam badan kita.

Tapi ramai orang risau jika terpaksa makan ubat kencing manis secara berpanjangan kerana ia adalah ubat kencing manis yang berasaskan drugs (dadah).

Kita selalu dimomokkan dengan mitos penghidap kencing manis terpaksa makan ubat kencing manis seumur hidup. Ya sekiranya badan kita kekal pada tahap tidak dapat berfungsi dengan baik.


Tahukah anda TONIK BOTANIKAL ini mampu repair sel-sel badan kita yang rosak hingga ke tahap DNA?

Ia fakta dan disusuli dengan kajian-kajian klinikal!


Jom kita lihat apakah bahan-bahan utama dalam tonik botanikal ni.



  1. Anggur Muscadine
  2. Purple Carrot
  3. European Elderberry
  4. Polyhonum Cuspidatum

4 bahan aktif ini sangat kaya dengan kandungan Polifenol & Resveratrol.

Bagaimana Polifenol & Resveratrol dapat membantu dalam masalah kencing manis?



Berdasarkan kajian, polifenol dan resveratrol membantu penghidap kencing manis melalui 4 kaedah iaitu:
  1. Mengawal penyerapan glukosa1,2
  2. Meningkatkan sensitiviti insulin3
  3. Merangsang rembesan insulin yang lebih awal4,5
  4. Memperbaiki penguraian insulin5,6

Berbalik kepada kisah En. Azlan tadi, beliau sendiri merasai keberkesanan tonik botanikal ini (dengan izin Allah) sehinggakan beliau sendiri terkejut dengan bacaan gula yang diambil setiap hari. Sekarang ni, bacaan gula En. Azlan dah berada pada tahap normal! Syukur alhamdulillah.

Sebenarnya, bukan En. Azlan sahaja yang telah berjaya kawal penyakit kencing manis dengan usaha mengamalkan tonik botanikal ni. Ada sangat ramai lagi penghidap kencing manis yang dah berjaya pulih. Antara yang saya dapat kongsikan di sini adalah seperti di bawah:

TESTIMONI TONIK BOTANIKAL UNTUK KENCING MANIS

Oh ya, tonik botanikal yang saya perkatakan dari awal tadi adalah Vivix. Tonik botanikal adalah nama yang lebih senang untuk orang faham bahawa ianya adalah dari tumbuh-tumbuhan semulajadi.









Cuba anda baca pula perbualan WhatsApp di bawah. Beliau merupakan anak kepada salah seorang penghidap kencing manis kronik yang akhirnya disarankan doktor untuk menjalani dialisis akibat kegagalan buah pinggang! Tapi akhirnya sempat diselamatkan setelah berusaha mengamalkan tonik botanikal ini.



Disclaimer:
Testimoni di atas adalah dari pengguna produk tonik botanikal kami yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan tahap kesihatan pengguna.

Ok, sekarang saya nak tanya anda.

Adakah anda sudah sedikit termotivasi dan bersemangat dan nampak jalan alternatif untuk selesaikan masalah kencing manis anda itu? Saya sangat berharap anda tidak berputus asa untuk cari penawar kencing manis dan saya doakan anda kembali sihat dan menikmati hidup dengan lebih baik bersama orang-orang tersayang.
______________________________________________________________________

Mahukah Anda Selesaikan Masalah Kencing Manis Anda Dengan Tonik Botanikal Ini?

Biarlah saya berterus-terang dengan anda. Harga untuk sebotol tonik botanikal ini ialah RM475.

Mahal?

Bagi saya tak mahal kalau dibandingkan dengan kos dialisis bila kencing manis dah tak terkawal dan effect buah pinggang pula. Kos dialisis RM250 sekali cuci & perlu buat 3 kali seminggu bersamaan RM750 untuk seminggu. Itu belum termasuk 'harga' keperitan dan sengsara lagi.

Harga tonik botanikal RM475 tu bukanlah tinggi sangat kalau dibandingkan dengan kegembiraan kita hidup sihat dengan keluarga tersayang.

Tak dapat nak beli guna cash sekarang? Tak apa. Nak guna Debit Card atau Credit Card pun boleh.

Tekan butang ORDER NOW di bawah ini


Masih Rasa MAHAL?

Nak DISKAUN Lagi?

Tekan Butang SHARE Di Bawah Untuk Dapatkan
DISKAUN RM200!


Jika anda berminat untuk mendapatkan tonik botanikal ini untuk mengatasi masalah kencing manis anda yang semakin kronik, anda boleh WhatsApp ke nombor di bawah.


WhatsApp ke 012-2207966

Atau klik 


______________________________________________________________________
Sumber Rujukan:
  1. Pandey KB and Rizvi SI. 2009. Plant polyphenols as dietary antioxidants in human health and diseases. Oxid Med Cell Longev. Nov-Dec; 2(5): 270–278.
  2. Williamson G. 2013. Possible effects of dietary polyphenols on sugar absorption and digestion. Mol Nutr Food Res Jan;57(1):48-57.
  3. Akpene EB et al. 2006. Muscadine grape products intake, diet and blood constituents of non-diabetic and type 2 diabetic subjects. Nutrition Journal. Vol 22, Issues 11-12, Pages 1137–1145
  4. Nyambe SH and Williamson G. 2016. Polyphenol and fiber-rich dried fruits with green tea attenuate starch-derived postprandial blood glucose and insulin: a randomized, controlled, single blind, cross-over intervention. Br J Nutr 116(3):443-50.
  5. Bozetto L et al. 2015. Polyphenol-rich diets improve glucose metabolism in people at high cardiometabolic risk: a controlled randomized intervention trial. Diabetologia Jul;58(7):1551-60
  6. Kati H et al. 2010. Impact of dietary polyphenols on carbohydrate metabolism. Int J Mol Sci. 11(4), 1365-1402.

Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

1 comment :