Info Penting Untuk Atasi Masalah Kulit Kering!


Salah satu kunci kepada kecantikan dan keremajaan kulit adalah KELEMBAPAN KULIT. Kebelakangan ni sangat ramai yang ada MASALAH KULIT KERING. Semalam pun ada kenalan yang minta nasihat apa yang dia boleh pakai untuk atasi masalah kulit kering ni dengan Youth skincare.

APA JADI KALAU KULIT KERING?

1. Kedutan & garis halus di wajah lebih ketara
2. Garis halus & kemerahan mudah nampak
3. Kulit rasa kasar & tak sekata
4. Wajah nampak kendur & tua

Apabila kulit kita jadi kering, ia akan jadi lebih sensitif, seterusnya mengakibatkan garis halus & kedutan. Bila macam tu, kulit akan nampak lebih kusan dan tua! Oh no!


Lagi-lagi sekarang musim jerebu. Lagiiii lah bertambah kering kulit masing-masing. Bukan orang lain saya sendiri pun sama. Saya sendiri sejak dulu memang ada masalah kulit kering tapi terkawal. Datang je jerebu ni dan agak lama juga kan jerebu kali ni, kulit memang sensitif dan perlukan protection yang lebih lagi.

2-3 bulan kebelakangan ni, sebenarnya saya tercari-cari moisturiser atau day cream yang selamat & halal, bebas daripada 1500 bahan kimia berbahaya yang biasanya ada pada skincare lain, yang menjalani & mempunyai clinical result tanpa kompromi.

Shaklee skincare memang ada dah moisturiser. Memang best dengan SPF 50 dan ada broadspectrum sunscreen lagi. Boleh jadi sunblock terus. Tapi, since saya ni kerja dari rumah dan jarang keluar untuk tempoh masa yang lama, saya perlukan moisturiser yang lebih ringan. Bukan kerana Youth Age Defense Moisturiser tu tak bagus tapi kita kena lah guna ikut kesesuaian individu & environment. Baru lah betul. Tak gitu?

Tapi ada ke yang menepati ciri-ciri yang saya nak? Hmm...

YOUTH MOISTURE LOCK DAY CREAM


Entah macam mana Allah aturkan semuanya, terjawab persoalan selama ni, Shaklee sendiri dah keluarkan 1 produk baru dalam Youth skincare family, iaitu YOUTH DAY CREAM MOISTURE LOCK!

Haa dengar nama pun dah wow kan! MOISTURE LOCK. Macam mana tu?

Inilah yang Shaklee berjaya hasilkan selepas bertahun-tahun kajian, produk yang memberikan kesan penghidratan yang mendalam dengan segera!


KORANG TAU TAK?

Kulit yang sihat mempunyai kandungan minyak dan air yang seimbang. Kekurangan minyak atau air akan menyebabkan kulit kita kehilangan kelembutan dan kelembapan.

Lagi..

Stress/tekanan, lifestyle, dan alam sekitar kita yang banyak pencemaran, rutin penjagaan kulit yang tak sesuai setiap hari, juga akan menyebabkan kulit kita kehilangan kelembapan dan mempercepatkan penuaan.




Memanfaatkan kuasa botani, YOUTH menggunakan
TEKNOLOGI PENGHIDRATAN SELULAR
baru untuk bertindak sebagai magnet kelembapan, menarik air ke lapisan luar kulit, dan mengubahnya menjadi takungan untuk mengunci penghidratan.



Kagum dengan teknologi yang Shaklee gunakan, ekstrak kaktus digunakan untuk menarik kelembapan pada lapisan luar kulit. Ia memberi kesan yang menenangkan dan melembutkan kulit secara semulajadi, seterusnya memberikan penghidratan yang tahan lama.


Gabungan unik 4 jenis ASID HYALURONIK pula mengekalkan 1000 kali beratnya dalam air untuk melembapkan kulit. Ia mengunci kelembapan dan membentuk takungan jauh di dalam kulit.



Shaklee menggunakan 100% Squalane yang semestinya berasaskan sumber tumbuhan yang mudah didapati (penting untuk supply yang berpanjangan), bagi membina penghalang (barrier) sebagai pelindung untuk mengurangkan kehilangan air.

Shaklee telah berjaya mengeluarkan satu produk dengan hasil maksimum!


MENARIK - MENGUNCI - MELINDUNGI - MEREMAJAKAN




Shaklee MOISTURE LOCK DAY CREAM merupakan salah satu produk di dalam Youth skincare yang mengandungi YOUTH COMPLEX selain daripada Youth Activating Serum, Youth Hydrating Mask & Youth Clay Mask.

BERAPA KADAR KELEMBAPAN YOUTH MOISTURE LOCK DAY CREAM?


Gambar ni menunjukkan hasil ujian ke atas beberapa jenis day cream berdasarkan kadar kelembapan & tempoh berapa lama ia dapat bertahan untuk kekalkan kelembapan pada kulit.

Pada aplikasi pertama, kebanyakan jenama memberikan result kelembapan yang baik, termasuklah Youth Moisture Lock Day Cream.

Selepas setengah jam / 30 minit, kelembapan pada kulit selepas menggunakan jenama lain menurun dengan laju. Youth Day Cream kekalkan kelembapan paling tinggi.

Selepas 5 jam pula, sememangnya YOUTH MOISTURE LOCK DAY CREAM masih memberi kelembapan yang tertinggi pada kulit berbanding yang lain.

Patut lah bila saya sendiri gunakan Day Cream ni, rasa kulit dah tak kesat. rasa smooth je tapi ringan teksturnya. Memang love sangat kat day cream Shaklee ni.

APA PERKARA YANG PERLU DIAMBIL KIRA SEBELUM MEMILIH DAY CREAM?


CIRI-CIRI DAY CREAM 

Bagaimana imej, tekstur, bau, penyerapan bagi YOUTH MOISTURE LOCK DAY CREAM?




"Saya dah ada Youth Age Defense Moisturiser,
perlu ke saya pakai Youth Moisture Lock Day Cream ni juga?"


Terpulang kepada keperluan individu. Setiap daripada kita mempunyai jenis kulit yang berbeza, masalah kulit pun tidak sama, apatah lagi gaya hidup. Sebagai guideline, cuba fikir:

🌼Kita bekerja di luar rumah atau di dalam rumah?
🌼Kita banyak habiskan masa dengan aktiviti outdoor atau tidak?
🌼Bagaimana dengan jenis kulit?
🌼Ada masalah jerawat?
🌼Ada masalah kulit kering?
🌼Kulit tetap kering walau dah guna moisturiser?

Banyak perkara yang perlu diambil kira termasuklah kuantiti air yang kita minum setiap hari. Adakah ianya mencukupi? Boleh hubungi saya terus untuk dapatkan konsultasi yang betul ya.

Secara umumnya, kita perlukan Day Cream Moisture Lock jika kulit kita jenis kulit kering/normal. Tidak kira dalam situasi apa pun kita bekerja dan di mana pun yang kita banyak luangkan masa. Kita juga perlukan Age Defense Moisturiser (SPF50) dengan broadspectrum sunscreen sebagai protection ketika di luar rumah.



Ya Allah.. Sejujurnya saya personally bersyukur sangat sangat Shaklee keluarkan produk day cream ni.

Memandangkan saya bekerja dari rumah, keluar rumah sekejap sekejap uruskan anak-anak sekolah, YOUTH MOISTURE LOCK DAY CREAM ni sangat sesuai dan lebih sesuai untuk saya di rumah. Suka sangat tekstur nya yang lebih ringan. Bila perlu keluar rumah je baru saya guna kawan baik dia, Youth Age Defense Moisturiser tu.

Paling best, kulit muka di bahagian hidung dah tak kering lagi seperti sebelum ni. I love love love sooo much dengan YOUTH MOISTURE LOCK DAY CREAM!

Kena ingat tau, semakin kita berusia, semakin sukar sebenarnya untuk kita maintain kandungan minyak dan air yang seimbang pada kulit muka kita. Jangan ingat muka berjerawat disebabkan muka berminyak je. Kulit muka yang kering juga mengundang jerawat!

Dapatkan

YOUTH MOISTURE LOCK DAY CREAM
+
YOUTH AGE DEFENSE MOISTURISER (SPF50)
dengan penjimatan sebanyak RM80!

Terus WhatsApp saya di 012-2207966. The best and FREE CONSULTATION untuk customer mamacilik.com 









Affni Shahida
Shaklee Certified Product Trainer
TWB Mobile Spa Trainer


Tak dapat nak bank in / transfer CASH?

Jangan risau.


WhatsApp ke 012-2207966

Atau klik 


Ingin dapatkan skincare semulajadi yang selamat, halal, berkesan, bebas daripada 1500 bahan kimia berbahaya?

Ingin dapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin jana pendapatan 4-5 angka setiap bulan dari rumah?

Hubungi untuk:-

KONSULTASI PERCUMA,
HARGA PRODUK TERBAIK DAN
PELUANG BISNES BERSAMA TEAM MOBILE SPA TWB & SHAKLEE!

CONTACT : CALL (012-2207966)
Click to WHATSAPP

FACEBOOK : Affni Shahida

INSTAGRAM : affni.shahida

Your Certified Shaklee Mini Nutritionist:-

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!



Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment