SET KURUS.. SET KURUS LAGI.. LAGI-LAGI SET KURUS!

Assalamualaikum rakan pembaca blog MamaCilik.com..

Semoga hari ini merupakan hari Jumaat yang penuh keberkatan.... 

Dah makan tengahari? Apa yang anda makan? Adakah ianya berkhasiat??

Kebelakangan ni, ramai sungguh yang tanya pasal Set Kurus atau Slimming Set Shaklee.. Memanglah seronok dapat bantu orang yang nak kurus disamping mendapatkan kesihatan yang optimum. Tapi... Dalam pada tu apa sebenarnya disebalik semua ni? Kenapa terlalu ramai yang berminat dengan Program Diet Shaklee atau lebih dikenali dengan Set Slimming atau Set Kurus ni? Hm..

Program Diet Shaklee

Program diet Shaklee menggunakan kaedah 3B. Bakar - Bina - Buang!


Ia BUKAN UBAT kurus yang akan memberikan kesan serta merta kerana setiap vitamin mempunyai fungsinya tersendiri yang bertindak ke atas badan setiap individu yang mengambilnya. Set kurus Shaklee bertindak secara semulajadi, selamat, dan berkesan!

Belenggu Penduduk Malaysia

Bila difikir-fikirkan semula... Adakah semua orang dah jadi gemuk??? Saya pun buat lah sedikit research kenapa ramai sangat yang perlukan Set Kurus Shaklee ni..

Inilah apa yang saya jumpa...



Biar betul? Malaysia ni jadi negara orang gemuk ke? Jom tengok lagi beberapa keratan akhbar yang saya jumpa...


Kalau tak salah saya, yang di atas ni keratan akhbar September 2011. Maknanya, 2-3 tahun lepas kajian menunjukkan Malaysia merupakan negara yang paling ramai penduduk yang mengalami masalah obesiti di ASEAN! Dan merupakan yang ke-6 di rantau Asia Pasifik! Hm..



Dalam tahun 2012 pula, kajian mendapati lebih separuh daripada rakyat Malaysia menghidap obesiti! Apa nak jadi ni?



Di Manakah Salahnya?

Pada pandangan peribadi saya, faktor penyumbang besar kepada permasalahan ini adalah PEMAKANAN dan GAYA HIDUP.

Sekarang ni semua orang pun sibuk dan lebih suka makan fast food. Bila makan fast food, lebih banyak lah kalori, trans lemak, dan seangkatan dengannya. Seterusnya dapat lah pekej kolesterol tinggi dan obesiti sekali. Pekej kan? Hmm..

Tambah lagi, kebanyakan wanita hari ini berkerjaya. Berapa peratus je yang balik masak untuk keluarga di rumah setiap hari?? Selebihnya? Makan je lah apa yang ada kat kedai.. Betul?

Dah la pemakanan memang sah-sah menyumbang kepada obesiti.. Senaman ada buat ke? Hehe.. Berapa orang sangat yang melakukan senaman? Tak kira lah di gym atau lakukan sendiri di rumah. Peratusannya sangat sedikit.

Saya tahu, MASA secara tidak langsung adalah faktor kepada permasalahan ni. Pergi kerja awal pagi. Balik pun dan senja atau malam. Bila masa pula nak bersenam kan?

Saya bagi TIPS apa yang dilakukan oleh Yusri. Pergi kerja, parking lah kereta nun jauh sejauh 500 meter dari bangunan office (kalau nak lagi jauh lagi bagus.. hehe). Jadi, ulang alik sehari dah 1 km. Sampai di lobi office, naiklah tangga ke aras office anda (dalam kes Yusri, aras 6). Inilah cara yang paling simple tapi yang memberi kesan positif! Cubalah!

Yusri pernah berkongsi testimonial tentang penurunan berat badannya selepas pengambilan vitamin Shaklee DISINI.

Di Kategori Manakah BMI Anda??

Macam mana nak tahu kita obes atau tak? Cuba lihat gambar di bawah sebagai panduan..


Risiko Obesiti

Mengapa pentingnya kita memandang serius masalah obesiti ni? Cuba anda lihat apakah antara risiko yang dihadapi oleh mereka yang menghidapi obesiti...


Mereka yang menghidapi obesiti lebih berisiko mendapat penyakit-penyakit lain seperti gambar di atas. Jadi, marilah kita menjalani kehidupan yang lebih sihat! 

Saya juga pernah kongsikan bagaimana untuk KEMBALI LANGSING DAN SIHAT DENGAN SHAKLEE dalam entry sebelum-sebelum ni. Kepada yang belum pernah baca, boleh klik DISINI.

Apa yang penting, dapatkan konsultansi daripada pengedar Shaklee anda. Semestinya konsultansi PERCUMA untuk pelanggan saya ^_^

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan sampingan 4-5 angka sebulan?

FREE CONSULTATION 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!




Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment