10 Pengalaman Penghidap Gastrik Sembuh - TESTIMONI Shaklee

GASTRIK seringkali menyerang tidak kira umur mahupun jantina.

Siapa yang pernah alami gastrik sahaja tahu betapa sakit dan tidak selesanya apabila gastrik menyerang. Ada seorang sahabat saya menghidap gastrik yang mana apabila gastrik menyerang, doktor akan beri injection kepadanya. Ubat jenis makan pun dah tak memberi kesan. Tahap teruk dah ni!

APA GASTRIK NI SEBENARNYA?

Gastrik ni dalam bahasa yang mudah nak faham adalah keradangan pada dinding perut.


PUNCA GASTRIK

Biasa kita dengar orang kata, "Jangan tak makan, nanti gastrik!"

Ada betulnya. Jika kita lihat dari aspek macam mana tubuh badan kita berfungsi, dalam perut kita terdapat kelenjar yang merembeskan jus  gastrik termasuk enzim dan asid perut bagi mencernakan makanan.


Apabila tiada makanan untuk dicernakan, jus gastrik dan asid perut tidak dapat berfungsi dengan baik. Dalam erti kata lain, keasidan di dalam perut kita tidak seimbang. Sebab tu la perut kita sakit sampai ada yang tak boleh bangun!

APA JADI KALAU TAK DIRAWAT?

Gastrik yang tidak dirawat akan mengakibat keadaan kesihatan yang lebih buruk. Gastrik dikatakan antara penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut!

Isk.. Ngerinya!

Tapi walau macam mana pun, gastrik boleh dirawat. Jadi, jom rawat sebelum terlambat!

APA KATA BEKAS PENGHIDAP GASTRIK?

Ya! Ramai dah sebenarnya yang jadi BEKAS penghidap gastrik. Maknanya mereka ni dah lama tak kena gastrik sampai lupa dah bila kali terakhir kena gastrik. 

Dalam usaha kita nak atasi masalah gastrik ni, pelbagai ikhtiar dan ubat yang dah dimakan dan diamalkan. Tapi anda tahu tak Shaklee mempunyai jalan penyelesaian kepada masalah gastrik yang sering menghantui ni. 

Sentiasa selamat, semulajadi dan berkesan!

Shaklee ada SET GASTRIK yang dah banyak membantu ramai orang untuk lebih sihat tanpa gastrik! 

Jom kita tengok apa kata 10 orang yang mengamalkan secara konsisten Set Gastrik Shaklee.

 











Jika ada di antara keluarga, rakan, atau kenalan anda yang mempunyai masalah gastrik, anda boleh share info ini kepada mereka. Semoga perkongsian ini dapat memberi peluang kepada lebih ramai orang untuk bebas daripada masalah gastrik.

Saya sedia membantu ^_^

"Always safe, always works, always green"

INGIN MENDAPATKAN RUNDINGAN NUTRISI 
BERKAITAN GASTRIK DAN PENYELESAIANNYA?

Hubungi saya, Pakar Nutrisi Anda (Certified):-

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!


Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a comment