Pengakuan Jujur: Aku Makin Gemuk!

Assalamualaikum,

Syukur alhamdulillah.. 

Hari ni saya agak huru hara dengan order yang masuk. Masing-masing dah terasa betapa perlunya kita untuk makan vitamin dalam era yang serba pantas ni. Tambah lagi ada yang datang nak berguru, nak join team saya untuk sama-sama bangkit menuju jihad ekonomi. Maklumlah, ekonomi semakin tak menentu sekarang ni kan?

Dalam pada sibuk-sibuk dengan kerja hakiki dan bisnes, ada sesuatu yang saya nak kongsikan kepada anda. Ia tentang seorang customer saya yang telah membuat pengakuan jujur kepada saya pagi tadi.

Terkejut saya dibuatnya!

PENGAKUAN JUJUR

Kak Anne kenal dan ambil vitamin Shaklee bermula dengan vitamin-vitamin yang terkandung di dalam Shaklee Diet Program. Setelah beberapa lama Kak Anne konsisten dengan vitamin ini, sekarang Kak Anne buat pengakuan jujur.

Kak Anne kata, bila dia stop makan Set Diet Shaklee, berat dia naik mendadak dari 96kg jadi 102kg!!!

Perghh! Tersentap saya bila Kak Anne mesej bagitau saya macam ni. Dalam hati, "Kak Anne ni nak marah aku ke?". Takpe, kita maintain cool dulu. Kita dengar je dulu apa Kak Anne nak cakap lagi.

Kak Anne sambung lagi. Saya cuba memahami apa yang cuba Kak Anne sampaikan.

Kak Anne cakap lagi, sebelum ni pun berat dia tak pernah sampai lebih dari 100kg. Sejak kahwin pun maintain dalam range 93-95kg. Walau masa mengandung pun berat dia 95kg sebab berat banyak turun masa preggy. 

Maklumlah, sesetengah orang ni alahan ni lama. Kadang sepanjang 9 bulan mengandung tau. Macam yang saya pernah kongsi kisah saya alahan di entry, "Byebye Morning Sickness"

Pemakanan Kak Anne sepanjang berhenti makan supplement selama 3 bulan adalah seperti biasa. Barulah adik untuk buat perbandingan. 

Menurut Kak Anne, bila dia makan supplement, dia dapat maintain berat badan yang ideal seperti sebelum kahwin. Tapi bila stop supplement, berat badan memang naik mendadak!


Sebenarnya, saya musykil. Apa sebenarnya yang cuba Kak Anne buktikan ni? Siasat punya siasat, rupa-rupanya sejak berumur 19 tahun lagi, Kak Anne adalah pengamal produk-produk slimming. Al-kisahnya, baru saya tahu.

Kak Anne berpuas hati dengan keputusan uji kaji ke atas diri sendiri. Hehe..

Lagi... Bukan tu je. Kak Anne berhenti juga dari makan vitamin-vitamin untuk sendi dan tulang. Haa.. Kan dah terima akibatnya. Tak cukup zat dan nutrien. Tak cukup kalsium, memanglah sakit segala lutut, kaki, badan, semua lah..

Sekarang ni Kak Anne hanya mengamalkan pengambilan vitamin semulajadi Shaklee. Terbukti semulajadi, selamat, berkesan, dan yang paling penting HALAL!

Kak Anne dah sedar tentang betapa bahayanya mengamalkan produk-produk slimming yang banyak dijual di luar sana. Belum tentu lagi produk slimming tu mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), apatah lagi status halal daripada JAKIM atau badan-badan yang diiktiraf JAKIM.

 Antara produk pelansingan badan dan kosmetik yang mengandungi racun.

Produk-produk yang tidak berdaftar dengan KKM.

Antara jenama produk yang dikesan mengandungi bahan terlarang oleh KKM. 
Macam selalu nampak kan produk-produk ni di pasaran!

Kak Anne dah serik dengan produk-produk ni. Kesan jangka masa panjang yang sangat ngeri akan berlaku. Sekarang ni, Kak Anne dah mulakan kembali diet yang sihat bersama-sama supplement yang membantu Kak Anne untuk kekal pada berat badan ideal.



Kak Anne dah kembali mengambil Set Diet Shaklee terutamanya Omega Guard dan Lecithin sebagai pembakar dan pemecah lemak. Anda boleh klik pada link perkongsian saya tentang bagaimana Set Diet Shaklee membantu anda menurunkan berat badan anda secara semulajadi di sini: "Kembali Sihat dan Langsing dengan Shaklee".

Nasihat saya, sebelum anda nak ambil apa-apa produk sekalipun, kajilah dulu tentang sesuatu produk tersebut. Jangan dengar khabar angin. Dapatkan bukti yang sahih.

Jika anda rasa perkongsian ini bermanfaat, saya mohon anda untuk LIKE, SHARE, & COMMENT agar lebih ramai yang mendapat manfaat daripadanya. Semoga kita sama-sama mendapat pencen kubur apabila perkongsian ini dapat menambah nilai hidup orang lain.

Wassalam.

PENTINGKAN KESIHATAN?
Ingin mendapat supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?

MENCARI SESUATU UNTUK MENINGKATKAN EKONOMI KELUARGA?
Sudah bersedia dengan ekonomi yang semakin tidak menentu?

MFMS EMPIRE THE MOST FANTASTIC & HAPPENING SHAKLEE GROUP IN MALAYSIA!

FREE CONSULTATION, 
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!


Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment