Selamat Tinggal ESP... Till We Meet Again!

Assalamualaikum semua pembaca yang dirahmati Allah.

Hari ini adalah hari kedua saya berhenti minum ESP. Sejak semalam saya nekad tak nak minum ESP buat sementara waktu.

Sedih memang sedih. Sedih sangat sangat. Saya sayang ESP! ESP ni sedap sangat. Banyak pulak khasiatnya.



Habis tu? Kenapa berhenti minum ESP???

MAKIN BERTENAGA & CERGAS

Alhamdulillah... 

Berasbabkan ESP lah saya rasa lebih bertenaga walaupun terpaksa uruskan anak-anak sendiri tanpa pembantu rumah, saya kena buat kerja rumah sendiri. Masak, basuh baju, sidai baju, lipat  baju, susun baju, kemas rumah, dapur lagi. Banyak kan? Tau lah kan kalau dah namanya kerja rumah, memang tak pernah habis!

Rutin Sebelum Subuh


Setiap pagi pulak saya memang kena bangun awal. Kebiasaannya pukul 4.30 pagi. Paling lambat pun saya bangun jam 5 pagi. Macam-macam nak kena buat. 

Nak masak bubur baby Ammar, nak masak breakfast buat bekalan Arissa dan Alina ke sekolah, nak buatkan breakfast Yusri dan saya sendiri, layan pm customer, packing order customer mana yang baru masuk tengah-tengah malam kita tidur. 

Haa.. best kan? Tengah tidur pun ada orang pm nak order vitamins. Itulah indahnya bisnes online. Tak payah nak bukak dan jaga kedai. Hehe..

Lepas siap segala urusan, nak keluar pergi kerja pulak. Perjalanan 40km satu hala ke office dengan traffic jam. Fuhh! Mencabar bukan je fizikal tapi cabaran mental sekali!


Kat office lain pulak ceritanya. Dengan ragam macam-macam orang, teammates, boss lagi, client lagi. Memang sangat busy kat office!

 Inilah ESP + Milo kegemaran saya setiap hari di office.

Rutin Selepas Balik Kerja

Balik kerja pun dah lewat petang. Sampai rumah pun dah maghrib. Tu paling awal lah tu sampai rumah. Kalau nasib kena stayback, memang anak-anak dah tidur baru lah saya sampai rumah.



Mana nak sediakan makan malam, nak sediakan baju untuk kerja esok, baju sekolah anak-anak, nak tengokkan homework anak-anak, nak uruskan rumah lagi.

Memang lah hidup saya ni penuh dengan aktiviti. Saya tak sempat nak rasa boring, tak sempat nak layan perasaan. Redah dan redah je untuk capai impian. 

Impian apa?

Impian untuk jadi Working-At-Home-Mom (WAHM) dengan pendapatan sekurang-kurangnya 5 angka sebulan. Macam sahabat saya dalam eBook "Sorry Boss, Saya terpaksa Berhenti Kerja!" ni. Jemputlah baca. Ni kisah benar beliau.

Sebab impian ni lah kita kena sentiasa berada dalam kesihatan yang baik. Supaya boleh terus berjuang dan berusaha. Kan kan? ^_^

MAKIN KURUS .. KURUS.. TERUS KURUS!

Macam yang saya cerita tadi, ESP ni lah yang banyak bagi saya tenaga, buat saya kenyang lebih lama, beri saya khasiat-khasiat nutrien yang saya perlukan.

Tapi...................... saya TERPAKSA BERHENTI MINUM ESP!

ESP ni dah buat saya jadi MAKIN KURUS DAN TERUS KURUS! ^_^

Ohh ESP!

Isk asyik ESP ESP ESP.. Apa yang best sangat ESP ni? Jemput baca perkongsian saya yang terdahulu yer: KENALI ESP

Lepas ni Mealshakes la pulak jadi minuman saya. Semoga saya dapat gain weight balik.



Tak minum ESP, saya ada Mealshakes yang juga sumber protein yang sedap!

Doakan saya yer. Apa yang penting, kita kena sihat untuk lakukan apa saja pekerjaan dan urusan kita. Kalau dah sakit, macam mana nak capai impian? Macam mana nak usaha? Betul ke betul?

So, matlamat utama semestinya lebih sihat dan cukup zat kan? :)

Salam ukhwah, 

Pakar Nutrisi Anda

Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment