8 FUNGSI SET HAMIL, BERSALIN & MENYUSU SHAKLEE

Siapa kata set hamil, bersalin, dan menyusu Shaklee banyak sangat? Ada juga kan yang berpendapat macam tu? Rata-rata begitulah feedback yang saya terima.

Ada juga yang berpendapat yang makan vitamin akan membuatkan saiz baby lebih besar. Menurut Dr. Hamid Arshat, seorang pakar sakit puan yang terkenal di negara kita ni, pengambilan vitamin sewaktu hamil terutamanya adalah sangat penting untuk tumbesaran bayi yang sihat.


Jadi, tersangatlah penting nutrisi yang cukup untuk kesihatan ibu dan bayi. Tidak kiralah ketika hamil, bersalin, ataupun menyusu.

JENIS-JENIS VITAMIN YANG DISARANKAN OLEH DOKTOR

Secara keseluruhannya, set hamil, bersalin, dan menyusu Shaklee terdiri daripada 8 jenis.

Banyak??

Sebelum anda membuat kesimpulan, jom kita tengok dan baca dulu,
KENAPA ada 8 jenis? 
Dan bagaimana setiap satunya membantu meningkatkan kesihatan ibu dan bayi.

FUNGSI SET HAMIL, BERSALIN & MENYUSU

1) VITALEA WITH IRON (Multivitamin) – Mengurangkan keletihan, dan untuk kesihatan & kecergasan badan ibu sepanjang hamil, bersalin dan menyusu. Iron penting bagi menjaga tahap hemoglobin (hb) yang sihat untuk ibu. 

2) B-COMPLEX WITH FOLIC ACID - Folic acid melindungi bayi dalam kandungan daripada kecacatan sistem sarafnya seperti spina bifida. BComplex adalah vitamin Anti-Stress, terutama bila ibu kurang tidur di akhir kehamilan dan semasa dalam pantang.

3) VITA-C SUSTAINED RELEASE - Membantu penyerapan iron di dalam Vitalea disamping meningkatkan sistem imun ibu & bayi.

4) ESP PROTEIN POWDER - Protein membantu kecergasan badan ibu hamil & menyusu. Ia juga menggalakkan kecantikan kulit ibu & baby. Dalam susu ibu, komposisi terbesar juga adalah PROTEIN. Dengan ESP, dapat bantu pekatkan susu ibu & baby akan lebih cepat kenyang.

5) OSTEMATRIX (Calcium & Magnesium) - Kalsium berfungsi untuk pembinaan tulang dan gigi yang kuat. Ketika hamil & menyusu, semua kalsium dlm badan ibu akan disalurkan kepada bayi dalam kandungan dan ke dalam susu ibu yang diminum bayi. Komposisi terbesar dalam susu ibu selepas protein adalah KALSIUM.

Jadi, kalau ibu tidak cukup tambahan kalsium setiap hari, ibu akan mudah mendapat osteoporosis, sakit-sakit tulang & gigi luruh. Ia juga membantu masalah susu merudum ketika haid dan membantu merawat sakit-sakit badan, pinggang & belakang serta mengurangkan masalah sembelit bagi ibu hamil, berpantang & menyusu. 

6) OMEGA GUARD (DHA) – Mengandungi DHA yang penting untuk perkembangan sel-sel otak bayi dalam kandungan dan bayi yang menyusu. Omega juga membantu membakar lemak agar ibu cepat kurus semula selepas bersalin.

7) ZINC (Tambahan selepas bersalin) - Cepatkan penyembuhan luka bersalin (Paling penting bagi yang bersalin secara ceaserean). Juga membantu mengurangkan keguguran rambut selepas bersalin.

8) ALFALFA (Tambahan semasa menyusu) - Sebagai milk booster, herba utk bantu tambah penghasilan susu ibu.

Sekarang kita dah tahu fungsi setiap vitamin kan? Bagi saya personally, saya memang dah jatuh cinta dengan Set Hamil, Bersalin, dan Menyusu Shaklee ni. Ia dah banyak membantu saya sewaktu hamil, bersalin, san menyusu sejak anak yang kedua. Memang sangat berbeza kalau dibandingkan ketika anak pertama dulu. Sangat sangat berbeza! Saya pernah ceritakan serba sedikit tentangnya dulu dalam entry Set Bersalin Shaklee Terbaik! 

Saya juga ada share story tentang pengalaman saya dapat bersalin dengan kaedah gentle birthing waktu bersalin anak ke-4, Anas Syahmi. Jemput baca ya.

Jika anda mencari-cari yang terbaik untuk diri anda dan anak-anak anda, inilah dia. InsyaAllah anda akan turut jatuh cinta.

Oppss.. Pastikan anda mendapat konsultasi dan cara makan yang betul ya untuk kesan dan penyerapan yang optimum! ^_^

===============================

INGIN MENINGKATKAN TARAF KESIHATAN KELUARGA ANDA?
Ingin mendapatkan nutrisi yang lengkap untuk anda dan keluarga?
Berminat mendapat pendapatan sampingan seperti saya?

Hubungi saya, Pakar Nutrisi Anda (Certified):-

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!

Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment