Part Time Job Dapat Duit Sampingan Lumayan


Sana sini orang tercari-cari apa yang boleh buat untuk dapat duit sampingan. Part time job apa lah yang boleh buat sekarang ni agaknya? Part time job apa yang boleh bagi duit sampingan lumayan?

Tahun 2023 dah ni. Nampak gaya makin ramai yang perlukan part time job disamping bekerja makan gaji setiap hari. Ada orang buat part time job dengan makam gaji juga. Ada pula orang yang buat part time job dengan bisnes, tak kira lah secara kecilan atau sederhana, mahupun bisnes besar. Semuanya bergantung dengan situasi individu.

Bawa anak-anak ke office waktu weekend untuk siapkan kerja. Nature kerja memang sangat sibuk waktu tu.

Teringat dulu tahun 2013, saya sendiri mulakan part time job sewaktu masih bekerja di Sapura. Waktu tu memang sibuk sangat dengan kerja hakiki, outstation & stayback malam dan hujung minggu tu biasa. Tambah pula anak-anak masih kecik, masih menyusu badan, perlukan sepenuh perhatian. Tapi waktu itu lah saya mula buat bisnes part time sebagai part time job.

KENAPA PILIH BISNES, BUKAN PART TIME BERGAJI?


1 perkara yang sangat penting untuk saya pilih part time job yang paling sesuai dengan keadaan saya adalah MASA. Time flexibility sangat saya utamakan.

Kalau ambil part time job bergaji contohnya buat part time kerja di fastfoods (KFC, McD, Pizza Hut, Secret Recipe) atau supermarket (AEON, Lotus, Giant), dah tentu saya perlu ikut waktu kerja (clock in & clock out) yang mana saya tak boleh cope!

Apa pun part time job yang saya nak buat, anak-anak tak boleh saya ketepikan. Sebab tu saya pilih bisnes Shaklee sebagai part time job waktu tu.

Mula tahun 2013, memang 'nubis kubis' (newbie) lah orang cakap. Apa mentor guide, semua saya follow. Tahun 2014, Alhamdulillah tak sangka walau buat part time job je tapi dapat duit sampingan 4 angka beserta Car Bonus daripada Shaklee. Saya pernah share cerita tentang BONUS SHAKLEE FEBRUARY 2024 = RM7K + CAR BONUS!

Sebenarnya waktu saya mula buat part time job ni dulu, bersama-sama saya adalah kawan office, Kak Kam yang sama sama mulakan bisnes Shaklee. Kami sama-sama bermula dari 0 tau. Tak tahu apa-apa.

Kerja sibuk, anak semua kecik lagi, ada yang masih menyusu, tapi kalau kita nak berjaya, kita buat je. Seronok tau buat bisnes dalam team yang happening & supportive. Kita tak rasa beban pun walaupun kerja keras luangkan masa.

Kami belajar dari mentor yang dah terbukti berjaya, yang sabar didik dan guide kami. Kami nampak peluang yang sangat besar kat sini walau pada asalnya kami mula nak buat part time job ni pun suka-suka je nak dapat duit tepi. Sekarang kami pula perturunkan ilmu kepada team.

BABY STEP LEADS TO GAINT STRIDES

Tengoklah sekarang, walaupun saya dah pun berjaya ‘pecat’ bos saya dengan cara saya berhenti kerja dan sepenuh masa membina bisnes Shaklee, tapi Kak Kam sehingga ke hari ini masih lagi bekerja di Sapura. Kak Kam masih lagi buat bisnes Shaklee sebagai part time job dengan bonus lingkungan RM6000-RM10,000 konsisten setiap bulan.

Siapa kata orang dah banyak duit, gaji besar tak perlu side income?
Siapa kata orang sibuk bekerja tak boleh berjaya dalam bisnes Shaklee?
Siapa kata orang ada anak istimewa susah nak berjaya dalam bisnes Shaklee?
Kak Kam ni ada anak boboiboy kuasa 4 tau. Salah seorangnya autistic.
Another 2 steps to Master Coordinator.


Feecback from the team

Group support yang harmoni dah macam family. Any ideas are welcome. Kita nak berjaya sama-sama.

Nak tau tak apa yang lagi excited?

Bisnes Shaklee ni bukan setakat tu je. Bukan semata bantu orang lebih sihat, cantik, cergas, bertenaga. Tapi, sekarang ni bukan je excited buat part time job sorang-sorang. Bukan excited dapat duit kepuk kepuk sorang-sorang. Dalam team kami, kita open untuk mereka yang berminat nak buat bisnes mobile spa atas nama sendiri dan of course kita boleh buat bisnes mobile spa ni as our part time job!

5 KELEBIHAN BISNES MOBILE SPA BOTG SEBAGAI PART TIME JOB

  1. MASA YANG FLEXIBLE
    Benda paling saya utamakan adalah masa. Biasanya orang nak buat part time job ni sebab nak duit extra daripada gaji yang diterima dari kerja hakiki. Dah tentu dengan masa yang fleksible sangat membantu dalam nak seimbangkan dengan keluarga dan personal life.


    Hasil kerja 3 jam di waktu lapang. RM310

    Ok sangat kan kalau kita spend 3 jam je sehari di hujung minggu. Dapat extra income dalam RM300 macam tu. Kalau sebulan mau Rm1200 jugak kan?

    Bisnes mobile spa ni sangat sesuai untuk semua golongan tau. Kita yang set masa yang sesuai antara kita dan customers. Rata-rata dalam team BOTG sekarang, ramai golongan professionals juga. Doktor, peguam, akauntan, pensyarah, cikgu, engineer, ahli farmasi, yang turut sama buat part time job dengan mobile spa BOTG.

  2. MODAL YANG RENDAH
    Modal adalah perkara kedua yang orang biasa nak tau kalau nak buat bisnes. Mindset orang yang betul-betul nak mulakan bisnes semestinya ada modal. Kalau kata bisnes tu zero modal, itu bukan bisnes sebenar tapi hanyalah sebagai dropship (kita tak own the business).


    Bergambar bersama peserta Kursus Mobile Spa BOTG

    Pakej-pakej yang ditawarkan dalam Kursus Mobile Spa BOTG berubah dari masa ke semasa. Boleh semak dengan saya ya.

  3. PRODUK SPA YANG SEMULAJADI DAN SELAMAT
    Sangat penting untuk kita gunakan produk yang semulajadi dan selamat. Semestinya halal. Mobile Spa BOTG menggunakan produk Shaklee yang terbukti selamat dan bebas dari 2500 bahan kimia berbahaya yang biasa dijumpai dalam produk spa dan kosmetik kat luar sana.


  4. TEAM YANG SANGAT SUPPORTIVE
    Support team sangat penting lebih-lebih lagi bagi mereka yang baru berjinak-jinak nak buat part time job dengan mobile spa ni. Bukan sahaja support dari segi persoalan yang dikemukakan tapi kami juga kongsikan bagaimana nak buat marketing, the tips & tricks untuk dapat duit sampingan lumayan. Benda ni yang tak ada dalam mana-mana kelas spa lain.


  5. SISTEM BISNES YANG PADU
    Mobile Spa BOTG adapt sistem Shaklee yang terbukti padu dan sistematik. Jangan tak tahu, Mobile Spa BOTG ada banyak penjuru income yang boleh kita buat selain buat servis spa kepada customers.

    Nak tahu apa dia? Terus contact saya pada link di bawah ni ya.

    Boleh baca perkongsian salah seorang beautician dalam team Mobile Spa BOTG tentang pengalamannya memulakan part time job.







Affni Shahida
Shaklee Master Coordinator
Certified Shaklee Product Trainer
BOTG Mobile Spa Trainer


Berminat nak sertai team BOTG jana pendapatan lumayan?

TAWARAN MEMULAKAN PERNIAGAAN SPA TANPA KEDAI dengan MODAL SANGAT KECIL walaupun TIADA ASAS atau TIADA PENGALAMAN LANGSUNG

Hubungi untuk:-

PELUANG BISNES MOBILE SPA SHAKLEE!

CONTACT : CALL (012-2207966)
Click to WHATSAPP
FACEBOOK : Affni Shahida
INSTAGRAM : affni.shahida

#kursusspamurah #spashaklee #mobilespa #mobilespamalaysia #kelasspaonline #personalcoachingmobilespa

Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

7 comments :

  1. seronoknya dapat buat part time dengan mobile spa

    ReplyDelete
  2. Bisnes mobile spa memang awesome 👍

    ReplyDelete
  3. Asbab bisnes mobile spa inilah dpt kenal leader affni 😍 investment yg x pernah merugikan

    ReplyDelete
  4. Part time job mobile spa sesuai untuk semua. Kita je kena adjust dan tanam minat tu ☺️

    ReplyDelete
  5. Sekarang ramai wanita bekerjaya yang takde masa nak g spa, demand servis spa kat rumah sendiri tu sangat tinggi. So sape yang buat part time job mobile spa ni memang masyukkkk....

    ReplyDelete
  6. Seronoknya buat extra income dgn part time job.. Mobile spa ni sangat ok untuk kaum wanita.

    ReplyDelete