Testimoni Shaklee Set Bersalin Menyusu Pilihan Ramai

Testimoni Set Bersalin Menyusu Shaklee

Mengimbau kembali my Shaklee journey. Bagaimana ia bermula? Sejak 2011, terlalu banyak Shaklee effects yang saya, husband, anak-anak, mama, abah, family dah dapat sebenarnya. Hari ni saya nak kongsikan dengan semua, shaklee effects saya yang pertama, testimoni shaklee saya yang pertama. Shaklee effects yang buat saya jatuh cinta dan sayang sangat Shaklee. Shaklee effects yang mengubah segalanya. Testimoni Shaklee saya sendiri dengan Set Bersalin dan Menyusu Shaklee yang kini menjadi Set Bersalin Menyusu pilihan ramai.

Sebelum tu, sedikit kronologi tentang Set Bersalin Menyusu Shaklee dalam journey saya sebagai mama anak 5.


👧🏻Anak PERTAMA: Arissa - Belum kenal Shaklee

👧🏻Anak KEDUA: Alina - Belum kenal Shaklee sewaktu hamil. Hanya mula kenal Shaklee menjelang waktu bersalin. Di sinilah segala bermula.

🧒🏻Anak KETIGA: Ammar - Hamil, Bersalin, Menyusu dengan Shaklee 

🧒🏻Anak KEEMPAT: Anas - Hamil, Bersalin, Menyusu dengan Shaklee 

👧🏻Anak KELIMA: Anis - Hamil, Bersalin, Menyusu dengan Shaklee 


PENGALAMAN NGERI BERSALIN ANAK PERTAMA


Bersalin Menyusu tanpa supplements

Back in 2010, bersalin anak pertama, Arissa merupakan mimpi ngeri yang kalau boleh tak nak diingat semula. Ia pengalaman tempoh berpantang yang sangat sangat perit. Macam duduk dalam neraka dunia ibaratnya.

Tak ada pengalaman, tak bersedia mental dan fizikal untuk hadap tempoh berpantang. Ingatkan biasa biasa je lah. Tak ada apa yang significant sangat nak beria prepare pun. Rupa-rupanya dengan ilmu yang tak cukup, dengan ambil ringan semua benda, jadi padah pada diri sendiri.

Waktu tu, kedua-dua belah parents semuanya masih bekerja. Mama pernah pesan untuk ambil khidmat confinement lady. Tapi tahun 2010, boleh kata memang susah nak jumpa confinement lady. Tak macam sekarang, servis berpantang dengan khidmat confinement lady bersepah sana sini. Jadinya, berpantang sendiri dalam keadaan kita first time ada anak, dengan kurang ilmu, memang stress!

Stress yang mana, tanpa sebab pun saya akan menangis lagi-lagi kalau pandang muka encik suami. With no reason I cried!

"I don't know why, I just feel like want to cry."

Saya nangis. Tanpa tahu kenapa saya nangis. Macam tu lah luah saya pada suami waktu tu. Bukan sekali tapi banyak kali. Lebih-lebih lagi waktu suami balik kerja. It's a sign of postpartum depression sebenarnya. Bahasa orang melayu kita, MEROYAN!

Keadaan saya waktu tu?

Muka pucat, badan sakit, jahitan luka bersalin (episiotomy) lagi, anak menangis, tak dapat menyusu dengan baik, susu tak ada, arrghhh! Memang stress!

Nangis 😭

Nangis 😭

Nangis 😭

Lepas seminggu macam tu baru tukang urut datang untuk urut, tungku, berpantang lah cara tradisional. Itu pun hanya datang dalam 2-3 jam je untuk uruskan si ibu (saya lah). Baby? Tukang urut tak urus. Dan masa tu tukang urut bawakan jamu untuk saya makan. Kita yang dah sakit ni serah je la urusan nak sihat ni kat tukang urut sebab dia lagi tahu dan ikut la dia nasihat apa.

Lepas makan jamu, berbengkung bagai, habis! Satu badan naik ALERGIK. Yes satu badan! Dah la masa dalam pantang kita tak boleh nak berkipas ber aircond sangat. Kena sentiasa panaskan badan dan biar berpeluh katanya. Lagi parahkan keadaan sebab saya ada eczema

Baby nangis, saya lagi nangis. Nak hadap sendiri semua. Ya Allah 😭

The rest is history.


Saya memang tak kenal Shaklee lagi masa tu. Menyusukan baby memang totally failed from the very beginning! 

Pengalaman sungguh.


PENGALAMAN INDAH BERSALIN ANAK KEDUA


bersalin menyusu dengan Shaklee

Setahun setengah lepas tu, dalam menunggu hari nak bersalin anak kedua, Alina, saya risau sangat. Kalau orang lain risau, nervous, takut nak hadap proses nak bersalin. Tapi saya lain. Saya lebih risau, lebih takut nak hadap tempoh berpantang selepas bersalin. 

Macam mana lah tempoh berpantang kali ni? 😣

Haaa boleh bayang tak? 

Kesakitan sakit bersalin tu tak boleh lawan ketakutan saya nak berpantang!


Waktu tu lah officemate saya, Kak Kam suggest cari set bersalin yang vitamin based. Kak Kam cadangkan Set Bersalin Shaklee. 

“Affni google je kat internet tu. Beli la dari kat seller kat blog tu.”

Waktu tu, Kak Kam tak jual pun. Dia just suggest ikut apa yang dia rasa, testimoni dia sendiri dengan Set Bersalin Shaklee. So saya google je la. So jumpalah seorang SID ni dan saya beli #setbersalinshaklee daripada dia.

9 September 2011, lahirlah puteri kedua kami, Alina Sarah dengan sihat dan mudah. 

11 September 2011 selepas keluar dari hospital, bermula lah episod kedua berpantang dalam hidup saya. Nak tau tak apa yang berlaku selepas tu?

Alhamdulillah, mimpi ngeri berpantang anak pertama dulu totally tak ada waktu berpantang anak kedua ni. Eh.. Macam 100% lain terus. Sejujurnya memang lain sangat sangat! 100% changed!


PENGALAMAN BERPANTANG DENGAN SET BERSALIN MENYUSU SHAKLEE

Percaya tak?

Saya LANGSUNG TAK STRESS. Badan rasa sihat, cergas bertenaga. Langsung tak ada episod nangis, sedih, trauma. 

Memang HAPPY & CERIAAA je. Kawan-kawan, family yang datang melawat semua kata saya nampak sihat & ceria. Muka pun kemerahan, means peredaran darah lancar, emosi stabil, tak pucat, nampak fresh dan energetic!

Haish, tak tahu lah nak gambarkan macam mana seronoknya tu. Padahal waktu tu pun sama. Berpantang sendiri tanpa confinement lady.

Apa yang lagi bestnya, yang nikmat sangat adalah apabila saya BERJAYA MENYUSU baby dengan seronok, susu pun banyak, Alina pun cepat kenyang. Sampailah umur setahun setengah Alina menyusu badan. Tak sempat sampai 2 tahun sebab saya pregnant pulak anak ketiga masa tu. Oppssie! 😄

testimoni set menyusu shaklee


Belajar Ilmu Penyusuan

Saya cadangkan setiap ibu yang mengandung MESTI belajar ilmu breastfeeding sebelum bersalin. WAJIB! It will not come naturally.

Konsep Supply and Demand dalam breasfeeding memang sangat penting. Konsep asas iaitu direct feeding ketika bersama baby, kerap pam ketika berjauhan, pastikan pemakanan ibu cukup khasiat dan minum air kosong at least 3 litre sehari, InsyaAllah breastfeeding journey akan berjalan lancar.

Set Menyusu Shaklee Terbaik
Nutrisi penting yang membantu penyusuan susu ibu yang berjaya.
Anak sihat, ibu gembira!

Set Penyusuan Shaklee Terbaik

Vitamins Shaklee bukan saja sebagai milk booster, tetapi yang jauh lebih penting, ia melengkapi keperluan nutrien agar si ibu sebagai 'Supply' mampu utk menampung 'Demand' dari baby.

Kita kena pastikan badan kita sentiasa GEMBIRA, SIHAT & CERGAS, terutama di waktu awal kelahiran bayi, supaya susu mudah terhasil.

shaklee kids
Arissa & Alina

Tertanya-tanya apa yang terkandung si dalam Set Bersalin & Menyusu Shaklee? Jemput baca perkongsian saya tentang 8 Fungsi Set Hamil, Bersalin, Menyusu Shaklee.

Sekarang ni, anak dah 5 orang, pengalaman ketika sebelum dan selepas amalkan Shaklee hati tu rasa nak kongsikan kebaikan, kegembiraan dengan ibu hamil kat luar sana. Saya memang sepenuh hati share my own experience. It’s not about selling but it’s about sharing the goodness. Percayalah, bukan saya seroang je dah alami tapi beribu-ribu testimoni Shaklee, orang mengatakan yang Set Bersalin Menyusu Shaklee memang TERBAIK!

Terdapat sangat banyak testimoni Shaklee yang ramai orang kongsikan dari pelbagai aspek kesihatan dan kehidupan harian. Walaupun saya bermula dengan Set Bersalin Menyusu Shaklee, dan ia merupakan testimoni Shaklee saya yang pertama, tapi terlalu banyak testimoni Shaklee yang lain yang kami keluarga saya dapat.

InshaAllah, selepas ni saya kongsikan pula tentang pengalaman hamil, bersalin, dan menyusu anak ke-3, anak ke-4, dan anak ke-5 pula. Ketiga-tiga anak ini dapat khasiat nutrisi dari Shaklee seawal di alam rahim lagi.

Jemput baca pengamalan bersalin anak ke-4 secara GENTLE BIRTH.

Betul lah dengan kata-kata,

Changing Brand Can Change Your Life!


Moga dapat juga hadiah istimewa tajaan www.anakkuwiraku.com

Kalau anda rasa nak dapatkan Set Bersalin & Menyusu Shaklee untuk pengalaman bersalin dan menyusu yang indah, dan nak dapatkan konsultasi cara pengambilan yang betul & macam mana nak mula (ni penting sangat tau sebab nak bagi berkesan), boleh terus WhatsApp saya di 012-2207966 ya. Saya cuba bantu sebaiknya khas untuk customer di mamacilik.com 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~








Affni Shahida
Shaklee Certified Product Trainer
Ingin dapatkan supplement semulajadi yang selamat, halal, terbukti berkesan?

Ingin jana pendapatan 4-5 angka setiap bulan dari rumah?

Hubungi untuk:-
KONSULTASI PERCUMA,
HARGA PRODUK TERBAIK DAN
PELUANG BISNES BERSAMA SHAKLEE!

CONTACT : CALL (012-2207966)
Click to WHATSAPP
FACEBOOK : Affni Shahida
INSTAGRAM : affni.shahida

Your Certified Shaklee Mini Nutritionist:-
FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!

#blogmegashaklee #shakleetriumph2023 #shakleethrive2023 #testimonishaklee


Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment