Ku Genggam Bintang Di Langit -NC 2013/2014 Part 2

Assalamualaikum...

Saya doakan pembaca MamaCilik.com semua dirahmati Allah s.w.t.

Seperti yang dijanjikan pada entry yang lepas, hari ni saya nak berkongsi kegembiraan saya dan seluruh warga Empayar MFMS pada Shaklee National Conference (NC) untuk hari yang kedua pula. Kami sampai di Sunway Convention Centre dalam pukul 10.00 pagi.

Kami mengambil peluang untuk melihat pameran yang diadakan sepanjang NC disamping bergambar dan berkenalan dengan SID lain.

Produk baru Shaklee, Phytocol-ST untuk mengurangkan kadar kolesterol jahat (LDL).
Kalau besar ni botol dia agak-agak berapa lama tahan? 2 tahun? Hehe.. Gurau je ^_^



Demonstrasi oleh pihak Shaklee tentang GET CLEAN HOME CARE SYSTEM.
Sentiasa semulajadi, tanpa bahan kimia, selamat dan berkesan. 
Saya sekeluarga dah guna pun semua ni. Best sangat!

MAJLIS HARI KE-2 BERMULA

NC dimulakan dengan Aerobic Dance dan kami diminta untuk turut serta! Mentor saya kata, untuk menjadikan sesuatu majlis tu best dan energetic supaya banyak ilmu berguna yang dapat diserap, kita pun kena turut sama energetic! Hehe..


Seterusnya majlis diteruskan dengan perkongsian daripada seorang yang cukup saya kagumi, Master Nur Laila. Siapa beliau? Master Nur Laila merupakan great grandnanny saya dalam bisnes Shaklee. Beliau berkongsi dengan kami bahawa suatu ketika dulu beliau memang sangat tidak percaya pada MLM. Setiap kali orang approach untuk join bisnes MLM, beliau akan say "NO!" kerana beliau melihat sendiri bagaimana ibu bapa beliau 'tertipu' dan mengalami kerugian yang besar dengan MLM. Tapi, dengan Shaklee beliau merupakan salah seorang penerima 'Million Dollar Earner' awards! That's what we called the Shaklee different! ^_^


Master laila berkongsi lagi, beliau mula kenal Shaklee sejak mengambil vitamin-vitamin yang dapat membantu ibu-ibu yang menyusukan anak supaya lebih cergas dan kualiti susu juga lebih baik.


Saya rasa, kebanyakan Shaklee Independant Distributor (SID) sekarang ni pun bermula daripada Set Bersalin dan Menyusu. Sama juga seperti saya. Saya pernah kongsikan cerita perbezaan yang saya rasa ketika berpantang anak pertama dan anak kedua DISINI.

Master Laila turut berkongsi jumlah bonus pertama yang diterimanya daripada Shaklee. Menurut beliau, sehingga ke hari ini, beliau masih belum tunaikan lagi cek tersebut. Biarlah ia menjadi bukti bahawa, setiap kejayaan bermula dengan langkah yang kecil. Apa yang penting adalah usaha kita dan sebesar mana kejayaan kita kemudian. Memetik kata Robert Kiyosaki, "Remember to dream BIG, think long term and take baby steps. That is the key to long-term success!"


Lihatlah mentor saya sorang ni, Master Firdaus, punyalah kusyuk mendengar perkongsian daripada Master Nur Laila. Orang yang dah berjaya pun masih mendengar dan belajar daripada kisah orang lain. Inikan pula kita yang masih baru dan baru setengah jalan.


Ini pula antara kejayaan yang diraih Master Laila sepanjang menjalankan bisnes Shaklee.

The Shaklee Effects

Master-master yang telah lahir di bawah Master Nur Laila. 
Saya sedang visualize gambar saya dan Yusri di dalam slide presentation ini.

Sebenarnya, banyak lagi yang dikongsikan oleh Master Laila, tapi tak tertulis dan tak sempat nak ambil gambar. Terlalu kusyuk mendengar. Sejujurnya, saya menangis ketika Master Laila sedang berkongsi bagaimana perjalanan jatuh bangun beliau di dalam bisnes Shaklee. Sungguh memberi inspirasi!

Inilah dia Mr. Roger yang menjadi pujaan ramai tu. Hehe.. Bukan apa, beliau sangat peramah dan friendly. Murah senyuman pulak tu.


Beliau berkongsi latar belakang keluarga

Kata Mr. Roger, setiap individu adalah unik. Kita berlainan latar belakang dan persekitaran. Jadi, elakkan terlalu compare diri sendiri dengan orang lain. 

Anologi di sebalik kisah ladang tanaman anggur ni la. 2 ladang anggur ni menanam anggur dari jenis yang berbeza. So dah tentunya waktu tanaman, tuaian juga lain. Jangan pula kita putus asa apabila melihat ladang anggur milik orang lain berbuah dengan lebat manakala ladang anggur kita tidak berbuah langsung. Setelah kita berusaha, menanam, menbaja, menjaga dan sebagainya, sooner or sooner ia akan mengeluarkan hasil juga. 

Itulah analogi yang Mr. Roger ni cuba sampaikan bila dikaitkan semula dengan bisnes Shaklee. Mungkin hari ini kejayaan milik mereka. Namun masih ada esok untuk kita menempa kejayaan. Apa yang penting, KEEP MOVING, KEEP IMPROVING, KEEP PRAYING!

AWARD LAGI

Next ialah masa untuk ambil award lagi! Alhamdulillah kami berjaya mendapat 1 lagi award iaitu bagi kategori 'Business Growth - New Rank Achiever'.


Bersama Award Achievers & Mr. Victor Lim, Presiden Shaklee Malaysia


Business Growth - New Rank Achievement

Kedua-dua awards yang dianugerahkan. Alhamdulillah ^_^

FAIZALTAHIR!

Majlis NC bagi hari kedua ni diakhiri dengan persembahan daripada Faizal Tahir! Wow.. Best giler! Lagi-lagi beliau menyampaikan lagu Gemuruh Jiwa yang menjadi lagu tema Group Jutawan Shaklee (Group besar kami. MFMS berada di bawah group Jutawan)! Dah rasa macam majlis ni khas untuk susur galur Jutawan pulak. Hehe..




Nak tau tak? Masa ni Faizal Tahir nyanyi lagu yang pernah Yusri tujukan pada saya. Lagu nyanyian John Legend ('mamat legend'  bak kata Faizal Tahir), All of Me. Lagiii lah rasa macam.. bestnyerrrr...!

Habis jer persembahan Faizal Tahir, semua pun mula beredar untuk bersiap bagi menghadiri 'Glitter Nite' Gala Dinner pulak.

GLITTER NITE GALA DINNER

Dah nama pun Glitter Nite kan, semua lah nak melaram glitter-glitter gitu. Kami pun apa kurangnya. Menu yang disediakan adalah Chinese Cuisine. So, jom kita tengok gambar je lah ok. 

Menu  Dinner - Chinese Cuisine

Orang kata kami macam newly-wed. Hehe..

Sebelah saya tu Latif, salah seorang pakar teknologi dalam MFMS

Bersama mentor kesayangan, Master Kam Maria

Saya bersama 'anak' Shaklee saya, MommyShahab, 
dan 'mummy' Shaklee saya, Master Maria

Sempat posing sebelum keluar bilik hotel

Mentor-mentor yang saya hormati, Master Maria & Master Firdaus

Antara ahli Empayar MFMS yang menghadiri dinner

JUMPA LAGI TAHUN DEPAN, INSYAALLAH

Shaklee kata.......


SEE YOU NEXT YEAR WITH 11 AWARDS MASTER-TO-BE AFFNI!

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan?
Ingin sertai 'rumah' kami yang sangat happening dan penuh dengan aura positif? 

MARIAFIRDAUS EMPIRE, THE MOST HAPPENING SHAKLEE GROUP IN MALAYSIA!

FREE CONSULTATION 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!



Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment