Vita-lize Multivitamin Shaklee Baru Menggantikan Vitalea Iron

Vitalize Multivitamin Shaklee

Vitalea multivitamin pertama di dunia yang merupakan multivitamin Shaklee dengan zat besi kini  diperbaharui dan ditambah baik komposisinya.

VITA-LIZE multivitamin Shaklee yang kini lebih baik dan lengkap dalam membantu menampung kelompongan nutrisi harian kita dalam zaman yang serba moden, serba pantas, serba mudah ni.


4 KEBAIKAN MULTIVITAMIN


hasil kajian nutrisi golongan dewasa di malaysia

Ramai orang ambil mudah tentang keperluan multivitamins. Rata-rata beranggapan, cukup hanya dengan pemakanan yang diambil setiap hari. Sebenarnya banyak faktor yang menyebab kan kenapa kita masih mengalami kelompongan nutrisi dalam kehidupan seharian. 

Tapi, apa yang dapat dilihat daripada hasil kajian menunjukkan sebaliknya. Peratusan rakyat Malaysia yang mengambil saiz hidangan yang disyorkan sangat sedikit. Kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengambil makanan yang kaya vitamin dan mineral dengan mencukupi. Apatah lagi untuk amalkan multivamin setiap hari. 



Tahukah anda, multivitamin sangat diperlukan oleh kita bukan saja dalam memenuhi jurang nutrisi harian, tetapi juga meningkatkan tahap tenaga dalam aktiviti harian. Apabila kita bertenaga, tidak mengalami keletihan melampau, secara tak langsung mood kita pun jadi baik & happy, juga dapat mengurangkan tekanan dan kebimbangan.

Selalu kan sekarang ni kita dengar tentang ramai orang sekeliling yang mengalami anxiety dan depression? 

Salah 1 faktornya adalah KEKURANGAN NUTRISI.

Kekurangan nutrisi ni sangat jarang diambil berat sebab benda ni tak nampak dan biasanya tak diukur. Sangat jarang mereka yang ada kesedaran untuk check tahap nutrisi badan masing-masing. Tapi memang ada tau check up untuk tahu tahap nutrisi badan kita ni.

Saya sendiri pernah buat test nak tahu tahap nutrisi badan ni. Alhamdulillah kebanyakan vitamins dan minerals yang diperlukan pada tahap yang baik. Doktor ada cakap, dalam 80%-90% mereka yang buat test nutrisi ni ada masalah kekurangan zat besi terutamanya wanita. Kadang sampai ada yang terlalu rendah dan doktor sarankan untuk ambil zat besi melalui IV (injection / drip).

Sampai macam tu sekali rupanya tahap kekurangan nutrisi kebanyakan wanita kat Malaysia ni. Waktu sesi review results test nutrisi saya tu, doktor kagum bila tahap zat besi saya alhamdulillah ok sangat, berada pada tahap normal. Rasa bersyukur sangat sebab walaupun selepas bersalin sampai lah sekarang ni anak bongsu pun dah besar, saya tetap makan multivitamin Shaklee.


Multivitamin Shaklee Pelengkap Nutrisi
Agak-agak lah kan, sanggup ke kita nak makan semua ni setiap hari? Banyak kan?

Tadi kita dah tengok hasil kajian tentang kadar pemakanan rakyat Malaysia kan? Memang tak ramai yang ambil sumber makanan yang kaya vitamins dan minerals kan?

Kalau anda baca perkongsian saya sampai ke sini, bermakna anda memang pentingkan kesihatan dan sedang mencari pelengkap nutrisi harian diri anda dan keluarga. Saya sangat sarankan, sangat recommend untuk anda ambil dan amalkan Vita-lize, multivitamins dan multiminerals Shaklee ni. Saya tak kata bila kita dah makan multivitamin Shaklee ni, kita dah tak perlu makan sayur, buah. Vitalize bukan pengganti makanan tapi pelengkap untuk top up mana yang tak cukup.

Selain daripada ia lengkap dengan 25 jenis vitamin dan mineral penting yang diperlukan badan, Vitalize juga mudah diserap dalam badan kita. Sebelum ni saya pernah kongsikan tentang eksperimen ke atas Vitalea (nama lama untuk Vita-lize, multivitamin Shaklee). Jemput singgah baca dan tonton mengenai kadar penyerapannya.
 

Multivitamin Shaklee Pelengkap Nutrisi
Ini adalah perbezaan di antara Vitalea dan Vitalize multivitamin Shaklee

2 tablet Vitalize membekalkan 600 mcg asid folik dan vitamin B. Vitalize Shaklee juga mempunyai sistem penghantaran salutan micro berpaten yang direka khas untuk memastikan penyerapan asid folik pada tahap optimum.

Asid folik adalah vitamin yang susah nak diserap oleh badan. Sebab tu Shaklee ada 1 patented delivery system. Shaklee nak make sure semua pengguna yang makan Vitalize ni dapat manfaat asid folik tu sepenuhnya, dan dapat rasai keberkesanan bila makan Vitalize, multivitamin Shaklee ni.

Fakta Nutrisi Multivitamin Shaklee Vitalize

Fakta Nutrisi Vitalize Shaklee
Nutritional Fact Vitalize Multivitamin Shaklee

Shaklee Vitalize Multivitamin Tertua 

keistimewaan multivitamin shaklee

Istimewanya Vitalize ni, ia merupakan multivitamin tertua. Dah berumur lebih 100 tahun dah. Sekarang ni dari tahun ke tahun ia diinovasi mengikut keperluan dan peredaran zaman. Kalau tak bagus, kalau tak ok, takkan lah Vitalize boleh bertahan lebih dari 100 tahun kan?


Siapa yang perlukan Vitalize Multivitamin? 

golongan yang perlu multivitamin shaklee

Kita tengok balik siapakah golongan yang perlu makan Vitalize ni. Adakah anda tergolong dalam golongan ni? Atau anda tak pasti?

Jangan risau, boleh hubungi saya di WHATSAPP untuk konsultasi ya.

Kalau anda belum jadi ahli Shaklee, dan nak buat self-registration & order direct dengan HQ, boleh isikan pra-pendaftaran di link ni terlebih dahulu. Anda akan terus dapat diskaun 25% sebagai ahli ketika membuat pembelian:

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=907196

Jom mulakan kesihatan yang baik dengan Shaklee hari ini!
Sertai komuniti sihat Shaklee bersama saya.








Affni Shahida
Shaklee Master Coordinator
Certified Product Trainer
Ingin dapatkan supplement semulajadi yang selamat, halal, terbukti berkesan?

Ingin jana pendapatan 4-5 angka setiap bulan dari rumah?

Hubungi untuk:-
KONSULTASI PERCUMA,
HARGA PRODUK TERBAIK DAN
PELUANG BISNES BERSAMA SHAKLEE!

CONTACT : CALL (012-2207966)
Click to WHATSAPP
FACEBOOK : Affni Shahida
INSTAGRAM : affni.shahida

Your Certified Shaklee Mini Nutritionist:-
FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!

#blogmegashaklee #shakleetriumph2023 #shakleethrive2023

Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment