Anda Sering Merasa Letih? Kurang Bertenaga?

Assalamualaikum semua...

Kali ini Affni terasa nak share satu rahsia.. Macam mana nak memastikan diri kita ni sentiasa bertenaga dan kurang merasa letih?!

Tapi sebelum tu, kenapa kita akan merasa letih dan kurang bertenaga? Jawapan mudah, sebab kita tak cukup nutrient dalam badan. Simple kan?

CINTA PERTAMA SAYA


So, Affni nak cerita lah pengalaman sendiri setelah consume ESP.. Pengalaman sendiri tau, bukan orang lain..

Ramai kawan2 tanya, mcm mana Affni boleh manage to have a such busy routine? Setiap kali affni bercerita tentang rutin harian termasuklah hari minggu, ramai yang tak percaya. Kagum katanya.


Untuk pengetahuan semua, Alina sekarang baru nak belajar makan. Al-maklumlah harini Alina genap 9 bulan kelahiran. Maknanya sejak Alina berumur 6 bulan lagi Affni dah mula sibuk dengan hal rumahtangga yang semakin banyak.. Tambah lagi dengan kerja yang sedia banyak kat office dan stress yang melampau sebab Affni terlibat dengan projek yang berprofil tinggi.

Setiap hari Affni terpaksa bangun seawal 4.30 pagi untuk memastikan Affni mempunyai cukup masa untuk menydiakan makanan Alina untuk dibekalkan ke taska tempat Alina dijaga. Nak masak, blend lagi, masuk thermos. Bukan tu je, Affni sediakan juga sarapan pagi untuk keluarga, dan kadang-kadang lunch pun Affni sediakan. Ni sebab kat rumah ni ada 2 orang tua tinggal bersama kami, iaitu atuk dan moyang kepada suami Affni, Yusri. 

Setiap hari juga lah Affni memandu pergi dan balik kerja sejauh 70km-80km! Tu belum kira lagi dengan keadaan jalan yang jem kat KL ni kan? Affni keluar rumah selepas subuh, sebelum pukul 7. Bila balik pulak, sampai rumah pun dah mlm.. Tu belum kira lagi kalau kena stayback kat office.. 


Mama pun pernah tanya, "Affni tak penat ke?". Affni senyum je la. Kalau tak macam mana pulak kan? Takkan nak nangis. hehe.. Untuk pengetahuan semua, Affni tak ada pembantu rumah ye. Semua kena buat sendiri. SEMUA!

Kalau weekend lagi la.. Orang lain boleh sambung tidur lepas Subuh kan. Affni? Terus la buat keje rumah. Masa ni la sesuai sangat sementara anak-anak tidur. Kalau diorang dah bangun, lambat la jawabnya kerja-kerja rumah ni nak siap.

Ada juga kawan-kawan kat office suggest Affni untuk buatkan Alina makanan setiap weekend sahaja, then frozenkan. Ini memang memudahkan sikit rutin Affni setiap pagi. Kawan-kawan yang rumah dekat dengan office pun frozenkan je makanan, tak larat nak masak tiap hari pagi-pagi buta tu. 


Tapi Affni kurang bersetuju. Bukan sebab makanan yang dah frozen tu tak bagus, tapi, Affni just seronok nak buat semua tu. Lagipun, takde la rasa penat sangat pun. 

Bila dah ramai orang yang bercakap, komen, dan seangkatan dengannya, Affni tersedar macam mana Affni boleh secergas ini? hehe.. Affni percaya, selain dari berdoa kepada Allah, dan dengan izin-Nya, supplement Shaklee lah yang baaanyak membantu! Seriously!

Kan Affni penah cerita pasal supplement yang Affni makan masa berpantang lepas melahirkan Alina dulu. Sejak tu lah dan sampai sekarang Affni sambung makan supplements yang Affni yakin dapat membantu badan Affni supaya lebih sihat dan cergas. Tambahan pula sekarang pun kan Alina masih breastfeeding. So semestinya la Affni makan sekali vitamins untuk meningkatkan kuantiti dan kualiti susu ibu, kan.

Sepetang bersama Alina di padang permainan

Lagi extra point untuk ESP ni! ESP akan buat kita rasa kenyang dalam tempoh yang lama.. So, siapa rasa nak diet, boleh la cuba. Memang kenyang! Ada juga kawan-kawan yang sama-sama minum ESP ni yang bagi testimonial yang sama.. KENYANG! Boleh diet la camni! hehe.. =)

Mesti anda tertanya-tanya, dalam banyak-banyak vitamin Shaklee tu yang mana untuk boost and maintain energy, kan? Affni ulang di sini... Shaklee's Energizing Soy Protein (ESP) adalah jawapannya!

ESP TU APA? BEST SANGAT KE?

ESP atau Energizing Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh kita perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting

Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendak lemak dan bebas laktosa serta bebas kolesterol.
ESP
Shaklee Energizing Soy Protein (ESP)

Antara kelebihan Shaklee ESP:

  1. Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  2. Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
  3. Mengandungi 5 vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempuh putus haid.*
  4. Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Presercation Program (IPP) di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

Terima kasih kepada Shaklee and of coz, syukur kepada Allah kerana menunjukkan ESP ni kepada Affni..

Berminat? Hubungi Affni untuk keterangan lanjut dan free consultation yer! (^_^)

SHAKLEE IS ALWAYS SAFE, WORKS, & GREEN!
SHAKLEE SENTIASA SELAMAT, BERKESAN, & SEMULAJADI!

Ingin mendapat tenaga yang berpanjangan dalam menguruskan rutin harian?
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan sebagai pendapatan sampingan?

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE,
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE

BY SHAKLEE CERTIFIED HEALTH CONSULTANT!

Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment