Vivix Shaklee: Bagaimana Polifenol Turunkan Glukos Dalam Darah?

Selalu dah kan kita dengar tentang penghidap kencing manis yang akhirnya bertambah baik kesihatan selepas amalkan Vivix. Salah satu feedback customer saya sendiri, En. Azlan pernah saya share dalam entry Penawar Kencing Manis Paling Mujarab.


Pada perkongsian kali ni saya nak share tentang macam mana diabetes atau kencing manis ni boleh terjadi dan bagaimana polifenol yang terkandung di dalam Vivix Shaklee dapat membantu para penghidap kencing manis terutamanya dalam menambahbaik sel-sel yang dah rosak dalam penghasilan insulin.


Vivix Shaklee

Basically, kencing manis terjadi akibat daripada kandungan glukos yang tinggi dalam darah. Ada 2 sebab kenapa terjadinya kencing manis.

1. Rintangan insulin (Insulin Resistance)

2. Masalah pankreas


RINTANGAN INSULIN / INSULIN RESISTANCE

Setiap hari bila kita makan, makanan akan berubah menjadi glukos dan masuk ke dalam sel darah. Untuk glukos ni ditukar menjadi tenaga, glukos ni kena masuk dalam sel badan, dan insulin diperlukan untuk membawa glukos ke sel badan.


Analoginya macam ni:

🏠 Rumah (sel badan)
🔑 Kunci (insulin)
👨🏻 Tetamu (glukos)

Kalau tetamu (glukos) nak masuk dalam rumah (sel badan), kunci (insulin) diperlukan untuk buka pintu.

Tapi kalau insulin tak peka dengan glukos, ataupun ada benda yang menghalang untuk insulin ‘buka’ pintu, glukos semua ni tak boleh masuk ke dalam sel badan

Glukos akan banyak dalam sel darah. Ini yang menyebabkan bacaan gula dalam darah jadi tinggi!

Sensitiviti insulin ni yang akan jadi perkara paling penting untuk memastikan glukos masuk dalam sel badan.

Ini yang kita namakan, Rintangan Insulin / Insulin Resistance, contoh gambar macam ni

Kita makan > makan tukar jadi glukos > glukos masuk dalam darah


Bila dalam darah > glukos perlukan insulin > untuk masuk dalam sel badan > convert jadi tenaga

Kalau insulin tak peka / ada yg menghalang insulin, glukos tak boleh masuk dalam sel badan


MASALAH PANKREAS

Pankreas adalah organ yang bertanggungjawab menghasilkan insulin dalam badan.

Kalau sel dalam pankreas rosak, ia takkan dapat menghasilkan insulin dengan baik. Pankreas tak mampu secara konsisten dalam memenuhi permintaan glukos dalam badan.

Perkara ini boleh menyebabkan saluran darah mengembang dan radang akibat daripada kandungan glukos yang sangat tinggi.

Jadi, cuba bayangkan kalau pankreas rosak? Dah tentu kandungan glukos tinggi dan bacaan gula dalam darah pun tinggi. Ini disebabkan tak ada yang dapat bantu nak salurkan glukos tu ke dalam badan.

Apa yang kita perlukan dalam membantu memperbaiki sel-sel dalam badan?

Sangat digalakkan untuk mengambil sumber makanan yang tinggi kandungan antioksidan seperti polifenol. InshaAllah ia dapat bantu sihatkan sel-sel dan juga DNA kita.

 

Perasan tak?


Selalu kita tengok or dengar cerita yang penghidap kencing manis ni akan ambik dos insulin yang jenis injection tu kan? Ia adalah untuk bagi extra insulin pada badan dan insulin peka dengan kehadiran glukos.

Pengambilan ubat seperti saranan doktor adalah wajib ya. Bukan bermakna ubat doktor dah tak perlu. Bukan macam tu. Ubat yang yang doktor bagi masih perlu diteruskan sehinggalah doktor sendiri sahkan jika kita boleh kurangkan dos ubat atau pun dah tak perlu ubat jika kesihatan bertambah baik.

Ubat yang doktor bagi bertindak untuk bantu turunkan, stabilkan bacaan gula dan cairkan darah, tapi ia tak mampu untuk perbaiki sel-sel pankreas yang rosak. So jika kita makan ubat doktor semata-mata, selamanya memang kita akan bergantung kepada ubat drugs tu dan possibility untuk ada side effect juga. Wallahualam. Boleh kaji sendiri jenis ubat yang doktor bagi tu.

Kalau sel-sel tak dibaiki, tak sihatkan, mungkin mengambil masa yang agak lama untuk dapatkan kembali kesihatan yang baik, tahap glukos yang normal sebab punca utamanya masih tak selesai, iaitu pankreas.

Vivix Shaklee


Jadi, boleh amalkan makanan yang tinggi kandungan antioxidant. Makanan yang berwarna gelap seperti merah & ungu, ANGGUR MUSCADINE, PURPLE CARROT, ELDERBERI, sangat tinggi dengan kandungan Polifenol

Semua ini ada dalam Vivix Shaklee!

Ingat ya, Vivix bukan ubat, tapi makanan yang mengandungi polifenol yang terbukti berkesan secara klinikal, mampu untuk repair sel-sel badan yang rosak kepada sel-sel badan yang sihat. Sebab tu ada juga manfaat lain yang pengguna lain dapat dengan Vivix Shaklee ni.

Ingat juga untuk amalkan gaya hidup yang sihat seperti yang saya pernah kongsikan dalam 3 Amalan Gaya Hidup Sihat.

Harga sebotol Vivix RM475 tu bukanlah tinggi sangat kalau dibandingkan dengan kegembiraan kita hidup sihat dengan keluarga tersayang.


Tak dapat nak beli guna cash sekarang? Tak apa. Nak guna Debit Card atau Credit Card pun boleh.

Tekan butang ORDER NOW di bawah ini untuk dapatkan Vivix pada harga RM399 sebotol!


Masih Rasa MAHAL?

Ada Kad Kredit Maybank?

Shaklee ada pelan pembayaran ansuran 6 bulan dengan 0% interest

Klik untuk terus membuat belian direct dari Shaklee HQ


Jika anda berminat untuk mendapatkan tonik botanikal ini untuk mengatasi masalah kencing manis anda yang semakin kronik, anda boleh WhatsApp ke nombor di bawah.


WhatsApp ke 012-2207966

Atau klik 




Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment