ECZEMA: Tiada Lagi Eczema Dengan Set Shaklee & Diet Yang Betul

Hari ni kita sambung bahagian "TAMBAH APA?" kepada lifestyle penghidap eczema. Bagi anda yang belum pernah baca perkongsian saya sebelum ni tentang "ELAK APA?" dalam membanteras eczema, jemput baca di


Nak tambah sikit dari perkongsian sebelum ni tentang makanan yang perlu kita elak / eliminate.....

Punca kenapa penghidap eczema perlu elakkan makanan tenusu, gandum, gula, dan makanan segera

Berdasarkan apa yang Dr. Anya Tay terangkan tempoh hari, 4 kategori makanan ni perlu dielakkan dalam membendung masalah eczema yang lebih serius.

Ia termasuk:
  1. Dairy (Tenusu) - Susu, kek, aiskrim
  2. Grain (Gandum) - Roti, mi kuning
  3. Sugar (Gula putih) - Gula pasir, gula-gula
  4. Junk Food (Makanan ringan) - Termasuklah fastfood, processed food yang kita memang suka makan

Doktor menyarankan keempat-empat kategori ini dielakkan pengambilannya dalam tempoh 3-6 minggu. Dan selepas itu, boleh lah kita cuba satu demi satu daripadanya untuk melihat tindak balas alergi terhadap badan masing-masing.

Ini yang kita namakan DIETARY APPROACH.

APA SUPPLEMENTS DAN VITAMINS YANG PENTING UNTUK ECZEMA?

1. Pre & Probiotik 
  • Multi-strain, membantu dalam mengawal asid perut dan mengelakkan 'leak gut syndrome'. Elakkan pengambilan kopi dan makanan pedas.
  • Lebih tinggi kandungan bakteria, lebih bagus. 
2. Digestive Enzyme
  • Bromelain supplement / Boleh didapati daripada core of pinapples juice (di 'blend'). Diambil dalam keadaan perut kosong sebagai anti-keradangan.
3. Essential Fatty Acid 
  • Fish Oil yang mengandungi kepekatan Omega 3 yang tinggi, kaya dengan EPA & DHA seperti yang terdapat dalam Omega Guard
  • EPO & Borage Seed Oil yang mengandungi kandungan Omega 6 yang berkualiti seperti yang terdapat dalam GLA Complex
4. Vitamin C
  • Vitamin C penting untuk mengurangkan inflamasi dan kerosakan pada sel.
  • Vitamin C yang baik adalah yang semulajadi, dan boleh dilepaskan ke dalam badan kita sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Ia boleh didapati di dalam Sustained Release Vita C.
5. Quercetin & Hesperidin - penting untuk mengurangkan eosinophil yang menyebabkan kegatalan pada kulit

6. Vitamin D - sangat penting kerana kekurangan vitamin D boleh meningkatkan risiko mendapat alergi & dermatitis. Vitamin D boleh didapati di dalam Vitalea multivitamin dan Ostematrix



7. Vitamin E - berfungsi bagi mengurangkan inflamasi pada kulit dengan mengurangkan prostaglandins & IgE. Boleh didapati dalam Vita E Complex.


8. Anti-Oxidant - Resveratrol, Green Tea. Vivix Shaklee sangat kaya dengan resveratrol & polyphenol yang mengandungi tinggi anti-oxidant. Recommended!



9. Vitamin B - merupakan 'happy' vitamin bagi mengelakkan dan membendung stress. Rupa-rupanya, stress juga merupakan punca kepada eczema! Vitamin B-Complex daripada Shaklee mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh badan.



Dr. Anya, berdasarkan pengalaman lebih 10 tahun sebagai doktor yang merawat pesakit dan penghidap eczema mendapati 90% improvements kepada eczema yang dialami pesakit-pesakitnya setelah mengamalkan DIETARY APPROACH & SUPPLEMENTS.

Bagi mendapatkan keberkesanan yang optimum, setiap individu memerlukan dosage vitamins yang berbeza mengikut tahap keseriusan eczema tersebut. Jadi nasihat saya, dapatkan consultation yang betul daripada pakar nutrisi yang bertauliah dan pakar dalam kes-kes eczema ni yer. Pastikan juga supplements yang diambil adalah yang semulajadi seperti Shaklee. 

SAFE, PROVEN, EFFECTIVES!

Semoga apa yang dikongskan dapat memberi manfaat kepada anda semua di luar sana. Terima kasih kerana sudi membaca hingga ke akhirnya. Saya mohon anda SHARE entry ini kepada keluarga dan kenalan anda. Mana tahu ada insan yang sedang mengalami masalah eczema dan kita bantu dengan perkongsian ini.

Wassalam.

Affni Shahida
Certified Mini Nutritionist


MENCARI SUPPLEMENT UNTUK KESIHATAN DIRI & KELUARGA TERSAYANG?
Ingin mencuba alternatif semulajadi untuk kesihatan berpanjangan?

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!



Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment