Kenapa ResV Dan Vivix Shaklee Jadi Pilihan Saya?

Vivix ResV Shaklee Jadi Pilihan
ResV Vivix Shaklee semakin jadi sebutan. Semakin ramai yang dapat manfaat daripada khasiat semulajadi polifenol, semakin ramai yang konsisten amalkan ResV Vivix Shaklee ni sekarang. Namun, tak kurang juga yang masih kurang faham & tertanya-tanya kenapa ramai orang sangat suka kan ResV Vivix ni?

Kenapa ResV Vivix jadi pilihan ramai

walaupun harganya boleh tahan?

Cuba anda bayangkan, walaupun harga ResV Vivix Shaklee ni premium, tapi ia merupakan NOMBOR 1 TOP SALES SHAKLEE bertahun-tahun lamanya.

Agak-agak kenapa ye?

Reason setiap orang boleh jadi berbeza. Ada yang makan ResV Vivix Shaklee untuk kesihatan yang lebih baik kerana ia sangat membantu dalam perlindungan dari AGE protein yang mengakibatkan pelbagai penyakit seperti darah tinggi, kencing manis, dan sebagainya.

Ada juga golongan yang makan ResV Vivix ni untuk tenagakecantikan & awet muda. Ingat semula tentang fakta daripada kajian yang dijalankan, bahawa polifenol dan resveratrol yang terdapat di dalam ResV dan Vivix Shaklee mampu untuk repair kerosakan sel hingga ke tahap DNA.

kepentingan sel badan manusia

Bila SEL sihat, TISU sihat, ORGAN sihat, SISTEM BADAN sihat, terpancarlah pada kecantikan luaran seperti di wajah yang berseri, cergas bertenaga, dan sukar untuk dijangkiti penyakit.

Apa pula sebab yang membuatkan saya sendiri amalkan ResV Vivix setiap hari?

Syukur alhamdulillah, Allah masih kurniakan kesihatan yang baik kepada saya tanpa penyakit kronik walau umur nak menginjak ke 40 tahun. KECANTIKAN? 

Setiap wanita sememangnya mengimpikan kecantikan luaran dan dalaman. Tapi bukan itu sebab kenapa saya pilih ResV Vivix Shaklee ni.


Kenapa ResV Dan Vivix Jadi Pilihan Saya? 

STRESS!!!

Kalau dulu sewaktu masih bekerja makan gaji, stress saya lebih kepada urusan kerja, nak seimbangkan antara kerjaya, bisnes, dan keluarga. Tapi sekarang ni, sebagai working at home mom kepada 5 orang anak, ada banyak tenaga sepanjang hari dan pengurusan emosi sangat sangat penting.

Biasanya stress ni terjadi bila kita PENAT.

Penat FIZIKAL

Penat EMOSI

Bila saya kata tentang penat dan stress, ia bukanlah bermakna saya tak suka urus anak-anak dan kerja rumah, apatah lagi bisnes. Mereka juga lah sebab utama kenapa saya berhenti kerja walaupun bergaji besar dan stabil waktu tu. Tapi tak dinafikan, walaupun kita suka, kita minat, kita passion terhadap sesuatu perkara, ada masanya kita tak boleh nak lari dari stress. Lagi-lagi hidup kebanyakan orang sekarang ni yang lebih sibuk, lebih multitasking.

MULTITASKING KILLS

Multitasking juga adalah salah satu punca yang mengakibatkan stress. Tapi nak buat macam mana kan? Sebagai WORKING AT HOME MOM yang menjalankan bisnes Shaklee, selain daripada urusan bisnes, urusan anak didik di dalam team, urusan customers yang nak dapatkan consultation dan produk Shaklee daripada saya, anak-anak tetap menjadi keutamaan. 

Energy Booster ResV Vivix Shaklee
Inilah anak-anak saya yang sangat disayangi. Asbab nak jaga mereka sendiri, saya berhenti kerja dan buat bisnes Shaklee sepenuh masa. Antara nikmat yang tak ternilai yang Allah kurnia. Alhamdulillah.

Kalau dulu waktu bekerja makan gaji, at least kita ada sedikit masa untuk me-time. Boleh makan dengan aman waktu lunch hour, boleh berikan sedikit masa di antara habis waktu bekerja dan pulang ke rumah. Tapi bila bekerja dan buat bisnes di rumah, saya sentiasa dikelilingi oleh anak-anak. Gelak tawa, gurauan, jeritan, rengekan, tangisan anak-anak dah menjadi muzik di telinga. Belum lagi ada yang tarik tangan kita kanan dan kiri, nak minta perhatian.

Mencabar!!!

Percaya tak?


ResV dan Vivix Shaklee sangat bantu saya dari banyak aspek termasuklah TENAGA dan KEUPAYAAN BERFIKIR DENGAN PANTAS.

Kita yang bekerja dari rumah ni, kita yang suri bisnes ni perlu tenaga yang lebih dan keupayaan berfikir dan bertindak pantas. Selain daripada urusan kerja dan bisnes, anak-anak semestinya diberi keutamaan.

Bayangkan berapa banyak tenaga yang saya perlukan setiap hari bermula bangun tidur pada jam 4.30 pagi, siapkan sarapan, sediakan anak-anak nak ke sekolah, hantar mereka ke sekolah & ambil apabila habis waktu sekolah. 5 orang anak, 4 sekolah berbeza, masing-masing sekolah pagi dan petang. Berapa kali agaknya saya keluar masuk rumah untuk urusan anak-anak sahaja (belum lagi urusan bisnes)?

Sememangnya saya sangat perlukan tenaga yang banyak untuk tangkas bertindak dan berfikir, juga kesihatan yang sangat baik untuk uruskan semuanya. Kalau kita sendiri tak sihat, lemah je, confirm tak mampu nak urus semuanya sendiri.

Bila kita cakap tentang anak-anak, mereka bukanlah barang yang tak ada hati dan perasaan. Mereka bukanlah komputer, servers seperti mana perkara yang saya hadap setiap hari sewaktu masih bekerja dalam industri sistem & teknologi dulu. Anak-anak adalah anugerah Allah yang ada hati dan perasaan, yang boleh berubah bila-bila masa tanpa kita sangka. Pada masa yang sama, kita perlu jaga dan berinteraksi dengan baik demi tumbesaran mereka yang cemerlang.

Keupayaan kita sebagai ibu, mama, emak, mommy, bonda, ummi, dalam nak hadapi semuanya sekaligus kena sangat baik. Kita memang akan usahakan yang terbaik untuk semua terutamannya anak-anak kan?

Itu yang terkadang hati dan perasaan sendiri, emosi sendiri terabai. Kat sini lah kita perlukan support daripada polifenols yang terkandung dalam ResV dan Vivix. Selain memberi tenaga, keupayaan berfikir dengan tenang dan bijak, polifenol mampu repair sel-sel badan kita yang rosak akibat stress, juga radikal bebas yang sentiasa ada disekeliling kita.

Mungkin ada yang terfikir dan beranggapan. 

"Alaahhhh stress jeeee punnn!"

"Benda biasa la. Semua orang pun stress. Itu pun nak kecoh!"

Sebab stress ni benda biasa lah saya nak cerita ni. Nak bagi tahu kat semua tentang BAHAYA STRESS yang orang tak sedar.

Jangan main-main dengan stress tau. It can lead to ANXIETY & DEPRESSIONS. Ramai dah.. Terlalu ramai yang alami gerd, anxiety & depression sekarang. Muda-muda lagi pun dah ramai yang hidapi keadaan ni. Kesian sangat.

Pernah dengar tak?

Ada kajian yang dibuat tentang telomere mereka yang tiada anak dengan telomere mereka yang ada anak, dan mereka yang ada anak ramai. Ini diceritakan dalam sebuah buku berkaitan TELOMERE

Alamak!

Apa benda pulak Telomere ni? Haha jap saya cerita sikit.

telomere

Pada sel-sel badan kita terdapat nucleus. Di dalam nucleus ada kromosom. Telomere ada pada hujung komosom tu. 2 FUNGSI TELOMERE adalah:

1. As protection cap (nak lindungi DNA yang dalam kromosom)

2. Diperlukan untuk kromosom membahagi

Macam kelas biologi lah pulak kan?

Analoginya macam ni. Bayangkan tali kasut kita. Perasan tak pada hujung tali kasut tu ada plastik yang ikat benang-benang tali kasut tu?

Analogi Telomere
Tali kasut mesti ada plastik dihujung tu supaya mudah kita nak masukkan tali tu ke dlm lubang-lubang kasut tu. Telomere, plastik melindungi kain tali, melindungi DNA kita. 
Kalau plastik tu tak ada, mesti tali tu akan terlepas jadi benang dan akan terlerai. Macam tu jugalah DNA kita.. Makin pendek telomere ini akan menyebabkan sel & DNA kita rosak. Penyebab kepada pelbagai penyakit kronik. 


WANITA YANG ADA ANAK CENDERUNG UNTUK MEMILIKI TELOMERE YANG PENDEK

Kita sambung tentang kajian yang pernah dibuat tentang mereka yang ada anak, apatah lagi anak yang ramai. Hasil daripada kajian yang dijalankan, mereka yang ada anak & ada anak yang ramai lebih tinggi risiko mempunyai TELOMERE PENDEK.

Bila telomere semakin pendek, risiko untuk ia hilang adalah tinggi dan mengakibatkan sel-sel badan kita menjadi sel-sel yang rosak.

Ingat tadi saya cerita apa akibat daripada kalau sel badan kita rosak?

Semakin faham sekarang?

AGING GRACEFULLY with ResV dan Vivix Shaklee

Kita ni bukan lah kata tak nak tua. Umur kita macam mana pun tetap akan meningkat setiap tahun. Tapi biarlah ia hanya pada nombor dan usia. Kalau boleh biarlah kita menua dengan sihat, cergas, ceria, bahagia. Bukannya menua dalam keadaan yang ada macam-macam penyakit.


Telomere pendek bila usia meningkat

Saya sendiri bila fikir umur pun dah makin meningkat, dah jejak ke fasa 40-an, lagi lah menguatkan lagi keperluan untuk saya untuk makan ResV dan Vivix Shaklee ni. Sebab saya tahu macam mana ia berfungsi, macam mana ia sangat bantu kekalkan kesihatan kita pada tahap yang terbaik.

Lagi pula bila dah masuk umur 40-an ni, ramai orang sekeliling yang lebih kurang sebaya saya yang bercerita dan mengadu tentang tahap kesihatan mula merosot. Kalau sebelum ni sihat sekarang tiba-tiba macam-macam penyakit datang. Kalau yang perempuan, dengan masalah endometriosis nya, cysts, fibroid, retroverted uterus, PCOS, dan pelbagai isu kesihatan lain. Bukan sorang bukan 2 orang. Ramai. Padahal sebelum ni elok je. Anak pun dah ramai berderet dah. 

EAT HEALTHY

EXERCISE REGULARLY

SUPPLEMENT WISELY


Ini 3 kunci untuk dapatkan kesihatan yang baik berpanjangan. Bukan salah 1, bukan 2 daripadanya, tapi ketiga-tiga kunci ni mesti kita patuhi.

ResV dan Vivix Shaklee

As for me, ResV dan Vivix Shaklee adalah supplements wajib saya ambil setiap hari. Kita sendiri boleh rasa perbezaan kalau kita tak makan ResV dan Vivix ni. Sebab kadang-kadang ada hari yang kita terlupa, terlampau sibuk dan nak cepat, dan sebagainya. 

Kita faham yang badan kita ni perlukan nutrisi yang cukup untuk badan kita sihat dan dapat buat kerja dengan baik, emosi yang stabil dan tenang. Kalau kita happy, anak-anak pun akan happy, inshaAllah. 

Selain daripada tu saya nak kongsikan dan ajak sama-sama untuk kita amalkan membaca ZIKIR FATIMAH pada setiap malam sebelum tidur.

Zikir Fatimah

InshaAllah segala urusan kita setiap hari, Allah permudahkan.


Bahan ResV dan Vivix Shaklee
Bahan-bahan utama yang terdapat di dalam Vivix & ResV Shaklee


TAHUKAH ANDA?

2 produk Shaklee ini TIADA TANDINGAN di dunia. 

TIADA SYARIKAT LAIN YANG ADA PRODUK INI selain Shaklee. 

This formula is only by Shaklee (Patented)


Berminat untuk memilih & mendapatkan ResV dan Vivix sekarang?

Boleh hubungi saya di WHATSAPP . Saya akan bantu!

Anda juga boleh terus walk-in di mana-mana branch Shaklee yang sah dan mendaftar sebagai ahli Shaklee di bawah ID saya, untuk jemputan ekslusif ke kelas-kelas nutrisi dan konsultasi berterusan.

Shaklee ID: 907196 (Affni Shahida binti Jamaludin)


Kalau anda nak buat self-registration & order direct dengan HQ, boleh isikan pra-pendaftaran di link ni terlebih dahulu. Anda akan terus dapat diskaun 25% sebagai ahli ketika membuat pembelian:

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=907196

Jom mulakan kesihatan yang baik dengan Shaklee hari ini!
Sertai komuniti sihat Shaklee bersama saya.








Affni Shahida
Shaklee Master Coordinator
Certified Product Trainer
Ingin dapatkan supplement semulajadi yang selamat, halal, dan terbukti berkesan?

Ingin jana pendapatan 4-5 angka setiap bulan dari rumah?

Hubungi untuk:-
KONSULTASI PERCUMA,
HARGA PRODUK TERBAIK DAN
PELUANG BISNES BERSAMA SHAKLEE!

CONTACT : CALL (012-2207966)
Click to WHATSAPP
FACEBOOK : Affni Shahida
INSTAGRAM : affni.shahida

Your Certified Shaklee Mini Nutritionist:-
FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!

#shakleenilai #shakleenilaiimpian
#blogmegashaklee #shakleetriumph2023 #shakleethrive2023 



Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

No comments :

Post a Comment