Kisah Kejayaan Saya Dalam Shaklee Bersama MIND & TWB

By: Senior Coordinator Affni Shahida

Macam dah lama sangat saya nak share tentang kisah kejayaan saya dalam bisnes Shaklee kan?

Terima kasih tau kepada semua followers mamacilik.com walaupun ada masanya saya tak berkesempatan nak share ilmu nutrisi, kisah anak-anak, seperti sebelum ni. Business life sekarang banyak berada di luar rumah. Agak terhad nak duduk depan laptop dan share kisah di blog. Hehe..

Apa pun, hari ni saya nak share sikit tentang kejayaan saya dalam Shaklee yang rasanya saya belum sempat cerita dalam mamacilik.com ni.

KEJAYAAN SAYA DALAM SHAKLEE

Kalau siapa yang follow kisah jatuh bangun, melompat lebih tinggi saya dalam bisnes Shaklee sejak awal, saya pernah share kejayaan demi kejayaan yang saya kecapi sejak 2013 dulu. Jom kita flashback kejap...


Masa tu (tahun 2013-2016), saya masih bekerja makan gaji sebagai GIS System Analyst di salah sebuah syarikat terkemuka. Doing it part time is not easy, but it's worth it. Time management sangat sangat penting. Sangat penting untuk rancang & prioritize. Bila ada masanya rasa macam tak boleh nak balancekan antara kerjaya, bisnes, anak-anak & keluarga, waktu tu berangan... 


"Bestnyer kalau dapat berhenti kerja dan buat fulltime bisnes Shaklee ni. Income Shaklee pun dah lebih dari gaji. Boleh jaga anak-anak sendiri kat rumah tanpa mereka paksa rela pergi ke taska sesudah Subuh."

Maunya tak berangan dan pasang impian (siap letak dalam vision board tau), Shaklee offers 3C yang susah untuk ditolak. CASH BONUS, CAR BONUS, CONVENTION TRIP!

Bila berangan ni, otak mula terfikir macam-macam. As an analyst, critical thinking tu memang banyak. Cause & effects nyer banyak betul nak kena fikir.


Betul ke kalau berhenti kerja makan gaji dan buat bisnes Shaklee ni adalah yang terbaik? 

So dari hari ke hari saya doa supaya Allah tunjukkan jalan, lorongkan jalan, tunjuk apa kerjaya yang terbaik untuk saya, keluarga, agama, di masa kini, masa akan datang, di dunia & akhirat.

Lepas daripada tu kan.. Satu satu Allah tunjuk. Sampailah masa salah satu yang Allah tunjukkan apabila Shaklee certified saya sebagai Shaklee Product Trainer (Mini Nutritionist) pada tahun 2015. Certified Product Trainer & Consultant ni bukan suka hati claim tau. Memang ada program dia, exam, presentation, dan sijil yang Shaklee bagi.

KEJAYAAN MENJADI WORKING AT HOME MOM

Impian jadi kenyataan. Saya mula buat bisnes Shaklee secara fulltime, sekitar penghujung 2016, masa ni bisnes alhamdulillah maintain setanding gaji terakhir saya waktu kerja tu.

Berhenti je kerja makan gaji sebagai GIS System Analyst a.k.a Programmer Analyst, kami suami isteri berpeluang ke umrah. Balik je umrah, bermula lah kerjaya saya sebagai fulltime Shaklee Independent Distributor dari rumah (Working At Home Mom - WAHM).

 My Small Office Home Office (SOHO)

Wahh.. Title WAHM ni lah yang sangat sangat sangat diimpikan sejak dulu. Kalau diingat-ingat balik pernah je berangan nak kerja dari rumah je walaupun masa tu belum kahwin pun! Hehehe..


Alhamdulillah dapat tengok anak-anak membesar depan mata, jadi orang pertama tahu perkembangan dan tumbesaran mereka. NIKMAT.

Title WAHM ni jugak lah jadi idaman kebanyakan ibu-ibu bekerja di luar sana. WAHM adalah salah satu kejayaan saya dalam bisnes Shaklee secara tak langsung. Tanpa bisnes Shaklee ni, agak mustahil untuk saya berhenti kerja dengan pendapatan stabil setiap bulan. Alhamdulillah.

Pengalaman sebagai WAHM ni nanti saya cerita lain kali ye.

KEJAYAAN MELAHIRKAN LEBIH RAMAI LEADERS

Lahirnya leaders dalam organisasi bisnes Shaklee ibarat sebuah cawangan baru dibuka di satu-satu kawasan. Seseorang Shaklee Independent Distributors (SID) layak bergelar leaders apabila beliau berjaya capai pangkat SUPERVISOR dengan jumlah jualan kumpulan sekitar RM10,000-RM11,000 sebulan.

Supervisor merupakan pangkat pertama dalam bisnes Shaklee. Alah.. macam kita naik manager la kalau kerja office. 




Setahun kebelakangan ni, syukur alhamdulillah seramai 7 orang NEW SUPERVISORS telah dilahirkan dalam Mamacilik INcredible Dazzles (MIND). Ini bermakna 7 cawangan baru bisnes saya berada di seluruh Malaysia termasuk di Sarawak.

Setahun ini juga, saya berjaya unlock SENIOR COORDINATOR dengan melahirkan lebih ramai leaders dan membantu ramai protege bisnes baru dalam mencapai target income yang diingini. Sangat ramai protege bisnes yang nak ceburkan diri dalam Mobile Spa The Walking Beauty (TWB) kebelakangan ni. Sehingga ke hari ini pun, masih ramai yang tercari-cari satu bisnes yang simple, flexible, fun, tapi dalam masa yang sama mampu menjana income lumayan setiap bulan.

Oh ya.. Bagi yang belum tahu tentang mobile spa TWB ni, ia merupakan projek mobile spa yang menggunakan produk Shaklee sepenuhnya. 

Kejayaan saya dalam Shaklee sekarang ni bukan semata kejayaan peribadi saya dalam bisnes Shaklee tetapi lebih kepada kejayaan anak didik bisnes saya, leaders yang sedang bina organisasi bisnes masing-masing.


Aina, salah seorang leader dalam MIND dari Sarawak,
BERJAYA dapat awards NEW RANK UP & CONSISTENCY

My lovely MIND MASTERS

Let's grow together and achieve more!

Bersama 3 daripada leaders dalam MIND.
Masing-masing growing and expanding their own business organisations.

Jemput baca antara kisah-kisah kejayaan mereka di sini:

Senior Supervisor Hafizah Mahfoz
Senior Supervisor Nurul Idayu
Senior Supervisor Imin Yusoff
Supervisor Anisa Ismail a.k.a makbidanmude
Supervisor to be Norakidah


Berjaya dapat CONVENTION/INCENTIVE TRIP 
fully sponsored by Shaklee SETIAP TAHUN!

Syukur alhamdulillah.. Allah lorongkan jalan untuk saya bina career dalam bisnes Shaklee. Terlalu banyak nikmat yang dinikmati. Pesan saya, untuk berjaya dalam bisnes tak kiralah bisnes apa pun, cari lah mentor yang dah berjaya dalam bisnes tu, selain dari hati yang kental.

Pernah makan supplements Shaklee sebelum ni tapi belum jadi ahli?

Teringin nak buat bisnes Shaklee tapi tak tahu nak mula?

Nak buat bisnes Shaklee dalam team yang happening?

Ingin Jana Pendapatan 4 - 5 angka setiap bulan secara part time / hanya dari rumah?

Terus hubungi:
Affni Shahida
Shaklee Senior Coordinator & TWB Mobile Spa Trainer
Shaklee Certified Product Trainer (Mini Nutritionist)

WhatsApp ke 012-2207966

Atau klik 


KONSULTASI PERCUMA,
HARGA PRODUK TERBAIK DAN
PELUANG BISNES BERSAMA SHAKLEE!

CONTACT : CALL (012-2207966)
Click to WHATSAPP

FACEBOOK : Affni Shahida

INSTAGRAM : affni.shahida

Your Active Shaklee Business Leader:-

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!





Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

1 comment :